بهترین فیلم های ترکیه ای که پیش از مرگ باید آنها را ببینید!

  • انتشار: ۱۳ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 80123

در این نوشته ازسرویس اطلس پلاس به پربیننده ترین و بهترین فیلم های ترکیه ای که در سطح کشوری و بین الملل جایگاه خوبی را از آن خود کرده، پرداخته شده است.

کشور ترکیه در زمینه تولید سریال و فیلم و صدور آن به کشورهای دیگر، در دسته کشورهایی قرار دارد که طرفداران زیادی را به خصوص در میان مردم جهان سوم به خود اختصاص داده است.

بهترین سریال ها و فلیم های ترکیه ای

بر طبق آمار و تحقیقاتی که در زمینه معرفی بهترین فیلم های ترکیه ای صورت گرفته است، چند فیلم برتر ترکیه که در سال ۲۰۱۶ تولید شده بودند و فیلم های سینمایی عاشقانه دیگری که در این مطلب آمده اند جزء بهترین های سینمای این کشور به حساب می آیند. کشور ترکیه در تولید سریال های عاشقانه جذاب، که طرف داران پر و پا قرصی دارد نیز ید طولایی دارد.

بهترین فیلم های ترکیه ای

در این مطلب لیستی از بهترین فیلم های ترکیه ای که در ترکیه و بسیاری دیگر از کشورها محبوبیت پیدا کرده اند آورده شده است.

لیستی از بهترین فیلم های ترکیه ای

فیلم برادرم Kardeşim Benim

این فیلم با بازی بوراک اوزچیویت در صدر پربیننده ترین و بهترین فیلم های ترکیه ای جای دارد. فیلم برادرم به تهیه کنندگی مرت بایکال در ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ اکران شد.

این فیلم زیبا و مردم پسند بینندگان خاص خود را پیدا کرده بود و مورد استقبال زیادی قرار گرفت و این گونه بود که عنوان یکی از بهترین فیلم های ترکیه ای را با خود اختصاص داد.

ماجرای این فیلم در مورد هاکان هنرمند سی ساله مشهوری است که با ماجرای قهر برادرش اوزان که ستاره موسیقی پاپ است رسانه ای می شود. زندگی هاکان که فردی بسیار آرام و مرموز است به یک باره وارد دنیای رسانه و خبر می شود.

هاکان و اوزان دو برادری هستند که به دلایلی که ریشه در دوران کودکی آنها دارد با یکدیگر اختلاف دارند و فقط برای تشییع پیکر پدر کنار هم قرار گرفتند تا وظیفه فرزندی خود را ادا نمایند. اما در این میان وصیت نامه به جای مانده از پدرشان وضعیت را تغییر می دهد و ادامه ماجرا.

بازیگرانی که در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده اند عبارتند از: بوراک اوزچیویت نقش اصلی فیلم، مراد بوز و اصلی انور.

فیلم osaman Pazarlama

این فیلم نیز از دیگر فیلم هایی است که در رده بهترین فیلم های ترک قرار دارد. این فیلم به کارگردانی توگان گوک باکار روی پرده سینماها رفت و در لیست بهترین فیلم های ترکیه در سال ۲۰۱۶ به عنوان سومین فیلم برتر قرار گرفت.

در این فیلم شاهان گوک باکار، محمد سلیم آک گول، لیبرات نیویاندیکا و فریشتاه صنم بیلدیریم ایفای نقش کردند و چیز حدود ۲ میلیون نفر به تماشای این فیلم نشستند.

این فیلم در یکی از محله های متوسط استانبول اتفاق می افتد. عثمان که به شغل بازاریابی مشغول است از یک طرف نیز تلاش می کند تا برای اجناسی که حق ثبت آنها به خودش تعلق دارد سرمایه گذار پیدا کند.

همچنین او در تلاش است تا برای به دست آوردن دختر مورد علاقه اش و اثبات خودش به پدر دختر، پول و پله ای به هم بزند و سطح وضعیت مالی خود را بالا ببرد.

فیلم سینمایی عشق بی نهایت

عشق بی نهایت نیز یکی دیگر از فیلم های پربیننده ای است که در صدر لیست بهترین فیلم های ترکیه ای جای دارد. این فیلم به کارگردانی احمت کاتیک سیز در سال ۲۰۱۹ روی پرده سینما رفت.

ماجرای فیلم در مورد یک دکتر مشهور و پولدار است که عاشق زنی می شود که از نظر مالی در وضعیت مناسبی قرار ندارد. بعد از کلی درگیری و تحمل مشقت، زندگی مشترک شان را شروع می کنند. خالی از لطف نیست اگر به تماشای این فیلم جذاب بنشینید.

فیلم عاشقانه کوه

یکی دیگر از بهترین فیلم های ترکیه ای در ژانر عاشقانه است. ماجرای این فیلم در مورد دو سرباز است که در یک مخفیگاه اسیر شده اند و برای نجات جان خود تلاش می کنند.

در این میان با دو دختر آشنا می شوند که جان آنها را نجات می دهد و ماجرای فیلم آغاز می شود. این فیلم که در ۸۶ دقیقه به نمایش گذاشته شده است، تماشاگران زیادی را به سوی سینما کشاند.

فیلم سینمایی عاشق قدیمی

جزء بهترین فیلم های کشور ترکیه به شمار می رود. در این فیلم فریده که عشق سابق باریش است بعد از قهرهای زیادی که با او داشته است همچنان به فکر او است و نمی تواند فراموشش کند.

این فیلم به ماجرای عشق فریده و باریش می پردازد که در روز ولنتاین به طور اتفاقی یکدیگر را ملاقات می کنند و ماجراهایی که برای شان اتفاق می افتد.

فیلم سینمایی عاشقانه چکاوک

یک چکیده زیبا از سریال چکاوک است. دو ویژگی صبر و امید به خوبی در این فیلم سینمایی به نمایش گذاشته شده است. این فیلم سینمایی به عشق زیبای فریده و کامران پرداخته است.

فیلم سینمایی چکاوک که در یک ژانر عاشقانه اکران شد، به مدت دو ساعت و سی دقیقه مردم را روی صندلی های سینما میخکوب کرد.

فیلم سینمایی مسلم

از دیگر فیلم هایی که عنوان بهترین فیلم های ترکیه ای را به خود اختصاص داده اند می توان فیلم سینمایی مسلم را نام برد.

این فیلم در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در سینماهای کشور ترکیه اکران شده است. این فیلم سینمایی جذاب و رمانتیک زندگی پسری احساساتی و عاشق به نام مسلم آکباش است که به دلیل قدرت صدایش به گورسس (کسی که صدایی پر قدرت دارد) معروف شده.

فیلم سینمایی زمان خوشبختی

زمان خوشبختی از جمله بهترین فیلم های کشور ترکیه که در سال ۲۰۱۷ اکران شد به حساب می آید. این فیلم کمیک و عاشقانه به مدت ۱۱۰ دقیقه مخاطب خود را پای پرده سینما نشاند.

این فیلم به زندگی شخصی به نام مرت پرداخته است که با درس گرفتن از گذشته، می خواهد زندگی امروز خود را بسازد. این فیلم که جزء پر فروش ترین فیلم های ترکیه در سال ۲۰۱۸ بود درس هایی به جوانان برای بهتر ساختن زندگی شان می دهد.

فیلم فیش پدربزرگم Dedemin Fişi

این سینمایی نیز یکی دیگر از بهترین فیلم های ترک به حساب می آید. این فیلم در اواخر ماه ژانویه اکران شد و به مدت ۹ هفته روی پرده سینماها ماند و چیزی نزدیک به سه میلیون بیننده، این فیلم را به تماشا نشستند.

فیلم فیش پدر بزرگ را کارگردان معروف ترکیه ملتم بوزوفلو ساخت. بازیگرانی چون اونور بولدو، آلپر کول، اونور اوتیلا، ملتم ییلمازکایا، ایرم ساک، اوزگه بوراک، دوغا روتکای، اغور بیلگین و…… جزء بازیگران معروفی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.