برگزاری رزمایش سلاح‌های هسته‌ای روسیه به دستور پوتین

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 179779

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که به دستور ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور این کشور رزمایش تازه‌ای شامل تمرین استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی برگزار می‌کند.

این وزارت امروز دوشنبه، ۶ مه گفت که رزمایش یادشده به دستور ولادیمیر پوتین انجام می‌شود و در آن آمادگی نیروهای هسته‌ای غیراستراتژیک برای انجام مأموریت‌های رزمی تمرین می‌شود.

هرچند نیروهای هسته‌ای راهبردی روسیه پیش از این به‌طور مرتب رزمایش‌هایی برگزار کرده‌اند، این اولین بار است که روسیه به‌طور علنی از برگزاری رزمایشی با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی خبر می‌دهد.

سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی نسبت به کلاهک‌های بزرگ موشک‌های بالیستیک قاره‌پیما، قدرت تخریب کمتری دارند.

رییس‌جمهور روسیه از زمان جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲ تهدیدات لفظی خود در مورد استفاده از سلاح هسته‌ای در جنگ را تشدید کرده و در سخنرانی ماه فبروری امسال هشدار داد که خطر «واقعی» یک جنگ هسته‌ای وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، وزارت دفاع روسیه می‌گوید این رزمایش شامل تمرین آماده‌سازی و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک خواهد بود و تشکیلات موشکی در منطقه نظامی جنوب و نیروی دریایی در آن شرکت خواهند کرد.

وزارت دفاع روسیه هدف از این رزمایش را «تضمین تمامیت ارضی و حاکمیت روسیه» عنوان کرده که در واکنش به آنچه که «اظهارات تحریک‌آمیز و تهدیدهای برخی مقامات غربی علیه فدراسیون روسیه» خوانده، انجام می‌شود.

غرب و کی‌یف می‌گویند تا زمانی که نیروهای روسیه از خاک اوکراین عقب‌نشینی نکنند آرام نخواهند گرفت و جنگ حاضر را تلاش مسکو برای تصرف زمین به سبک «امپریالیستی» با هدف بازگرداندن اوکراین به بلوک روسیه عنوان می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟