برنامه جهانی غذا: اگر بودجه مورد نیاز تأمین نشود آمار گرسنه‌گان در افغانستان افزایش می‌یابد

  • انتشار: ۵ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 182173

برنامه جهانی غذا (WFP) در گزارش تازه‌اش گفته که به میلیون‌ها تن در افغانستان کمک‌های غذایی و نقدی ارایه کرده است و برای ادامه این روند نیاز به حمایت مالی دارد.

این سازمان روز جمعه، ۴ جوزا، گزارش جدید خود از ماه اپریل سال روان میلادی در مورد میزان کمک‌رسانی‌‌اش به مردم کشور را نشر کرده و گفته که دست‌کم به ۷.۲ میلیون تن در افغانستان مواد غذایی و پول‌ نقد کمک کرده است.

طبق گزارش این سازمان در حال حاضر از هر سه شهروند افغانستان یکی از آنان گرسنه هستند و اگر بودجه مورد نیاز تأمین نشود، روزانه به شمار گرسنه‌گان در افغانستان افزوده خواهد شد.

این نهاد گفته است که برای شش ماه آینده (از می تا اکتوبر) در افغانستان به ۶۰۸ میلیون دالر نیاز دارد تا با استفاده از آن زمستان سال جاری میلادی را نیز پوشش بدهد.

این نهاد از حمایت‌کننده‌گان مالی برنامه‌های بشردوستانه این سازمان در افغانستان نام برده است که شامل امریکا، بریتانیا، سویدن، کوریای جنوبی و نهادهای خصوصی در کاناد، استرالیا، فنلند و جاپان می‌شود.

در همین حال، دبلیواف‌پی خاطرنشان کرده که برنامه ایجاد کار و معیشت این سازمان به مردم، به‌ویژه زنان برای افزایش میزان تاب‌آوری‌شان در برابر بحران موجود کمک کرده است.

این سازمان در حالی از افزایش‌ گرسنه‌گی در افغانستان هشدار می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ به‌دلیل کمبود بودجه دست‌کم ۱۰ میلیون نیازمند را از فهرست دریافت‌کننده‌گان کمک‌های خود حذف کرد.

برنامه جهانی غذا در اوایل سال جاری میلادی ۱.۹۸ میلیارد دالر برای ادامه فعالیت‌های بشردوستانه‌اش در افغانستان درخواست کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟