ایرلند و اسپانیا امروز کشور مستقل فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 181934

رسانه‌های خبری گزارش دادند که کشورهای ایرلند و اسپانیا قصد دارند امروز چهارشنبه به طور همزمان کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به نقل از تارنمای خبری آیریش ایندیپندنت، دولت ایرلند در بیانیه‌ای اعلام کرد که دوبلین امروز (چهارشنبه) فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت خواهد شناخت.

سیمون هریس نخست‌وزیر ایرلند پیش‌تر در این باره اعلام کرده بود: در نظر داریم تا پایان ماه جاری (میلادی) دولت مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسیم.

به نوشته آیریش ایندیپندنت، این اقدام پس از آن صورت گرفت که کریم خان دادستان دادگاه بین‌المللی کیفری خواستار صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده است.

همچنین روزنامه گاردین انگلیس نیز در گزارشی اعلام کرد که دولت اسپانیا قصد دارد امروز چهارشنبه همزمان با ایرلند کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

تلویزیون ملی ایرلند چندی پیش گزارش داد که این کشور به همراه اسپانیا و تعدادی دیگر از اعضای اتحادیه اروپا در حال بررسی موضوع به رسمیت شناختن کشور فلسطین در روز ۲۱ مه (اول جوزا) هستند.

این رسانه ایرلندی اعلام کرد که کشورهای یادشده منتظر رای مجمع عمومی سازمان ملل در تاریخ ۱۰ مه (۲۱ ثور) هستند که فلسطین را به عنوان عضو کامل سازمان ملل به رسمیت بشناسد.

در همین حال، تارنمای تی ار تی ورلد نوشت، تماس بین دوبلین، مادرید، اسلوونی و مالت، با توجه به اینکه این کشورها به طور مشترک کشور فلسطین را به رسمیت می شناسند، افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، کشورهای اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی ۲۲ مارس (۳ حمل ۱۴۰۳) در بیانیه مشترکی اعلام کردند که در زمینه برداشتن اولین گام‌ها برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به توافق رسیده‌اند.

اسپانیا و ایرلند از دیرباز حامی حقوق فلسطینی‌ها بوده‌اند.

تلاش‌های این کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن فلسطین همزمان با افزایش آمار تلفات در نوار غزه به دلیل حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی انجام می‌شود. همزمان، کشورهای جهان خواستار آتش بس در این منطقه و یافتن راه حلی پایدار برای صلح در نوار غزه هستند.

سیمون هریس و پدرو سانچز نخست وزیران ایرلند و اسپانیا پیش تر طی تماس تلفنی درباره موضوع به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین و عضویت آن در سازمان ملل متحد با یکدیگر گفت‌ وگو کرده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟