انگشتر باباقوری آرامش از دست رفته شما را به وجودتان برمیگرداند!

  • انتشار: ۱۳ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 80135

انگشتر باباقوری در واقع به انگشتری گفته می شود که دارای سنگی است از جنس عقیق به شکل چشم که هاله هایی اطراف آن را گرفته و معمولا به اقایان توصیه می شود آن را به همراه داشته داشته باشند. همراه با اطلس پلاس از این عقیق بیشتر بدانید.

عقیق باباقوری

سنگ انگشتر باباقوری که به عقیق سلیمانی نیز معروف است، یک نوع سنگ عقیق یمانی رگه دار است که این رگه ها گاها به شکل چشم و هاله هایی اطراف آن دیده می شوند.

البته کارشناسان می گویند که باباقوری اسم یک سنگ خاص نیست بلکه به شکلی از سنگ ها گفته می شود که یک یا چند طرح دایره و یا بیضی روی خود دارند.

در اصطلاح به این دوایر و خطوط دایره ای چشم های باباقوری می گویند.

اکثر سنگ های باباقوری که در جهان وجود دارند، همان عقیق سلیمانی هستند ولی در برخی عقیق های خراسانی نیز سنگ باباقوری دیده شده است.

سنگ عقیق باباقوری که از آن به عقیق سلیمانی نیز نام برده می شود از تجمع کوارتزهایی که با ظرافتی خاص و در منطقه ای مشخص شکل گرفته اند تشکیل می شوند. و از لایه های مختلفی تشکیل شده است.

از گروه کلسدوئین یا سیلیسهای نیمه شفاف متبلور شده هستند که در دوران باستان در کار جواهر سازی بسیار مورد استفاده بوده است.

جزو سنگ های آذرین طبقه بندی می شود که در اثر فعالیت های آتشفشانی و سرد شدن گدازه ها به شکل لایه های زیبایی از سلیس و کوارتز بوجود آمده اند.

این سنگ را بیشتر می توان در کشورهای برزیل و المان و مکزیک و آمریکا دید.

سنگ انگشتر باباقوری در رنگ های آبی و خاکستری و قهوه ای و بژ و صورتی یافت می شود.

چون ظاهر سنگ شبیه به چشم است از این رو در فرهنگ عامه به عنوان نمادی برای حفاظت در آمده است و برخی از مردم نیز معتقدند که همراه داشتن انگشتر باباقوری موجب خوش شانسی است.

انگشتر باباقوری

خواص انگشتر باباقوری

در مورد خاصیتهای این سنگ مطالب زیادی گفته شده است از جمله اینکه خواص این سنگ به مرور تغییر می کند. ولی آنچه که در فرهنگ عامه مشهور است این است که سنگ باباقوری برای اعتماد به نفس و ایجاد آرامش درونی خیلی مفید است.

در ادامه به برخی از خواص سنگ باباقوری اشاره می کنیم:

از نظر خواص و ویژگی ها سنگ انگشتر باباقوری شباعت بسیاری با انگشترهای عقیق دارد. و باعث ایجاد ثبات روحی و تقویت جسمی در افراد می شود.

همراه داشتن این سنگ در کودکان و نوجوانان باعث ایجاد روحیه هم فکری در میان انان شده و همچنین فشارهای روحی و ناآرامی را از آنان دور می سازد.

گفته می شود در ایجاد تعادل در میان انرژی های عاطفی هم نقش موثری دارد و استفاده از این سنگ باعث انس و الفت و دوستی می شود.

اگر کسی این سنگ را همراه خود داشته باشد آرامش می یابد و در از بین بردن ناراحتی و غم و اندوه نیز اثر گذار است.

محققان معتقدند که سنگ انگشتر باباقوری انرژی خاصی را ساطع می کند که این انرژی در مراقبه کاربرد دارد و علاوه بر آن موجب ایجاد عشق و محبت در میان افراد می شود.

همراه داشتن این سنگ در میان خانواده سبب می شود که ارامش در منزل حکمفرما شود و خونسردی و ارامش درونی را برای افراد خانواده به ارمغان بیاورد.

انرژی های منفی را از محیط دور می سازد و در کل انتخابی ایده ال برای افراد به خصوص آقایان به شمار می رود.

در درمان افسردگی و استرس از سنگ باباقوری استفاده می شود و گفته شده که در از بین بردن اختلالات جنسی هم موثر می باشد.

داشتن سنگ باباقوری سبب دفع سموم بدن می شود و از طرف دیگر اکسیژن مورد نیاز مغز را تأمین می کند و همچنین بهبود بخش سیستم گردش خون می باشد.

عملکرد ذهنی را بهبود می بخشد و ادراک و توانایی تحلیلی افراد با استفاده از این سنگ افزایش می یابد.

همراه داشتن سنگ انگشتر باباقوری برای چشم و معده نیز مفید است و اختلالات پوستی و خارش ناشی از نیش حشرات و گزیدگی ها را نیز از بین می برد.

اگر کسی تب داشته باشد با قرار دادن سنگ باباقوری روی پیشانی می توانید به کاهش تب کمک کنید.

تنظیم کننده الگوی خواب در افراد است و از علائم بیماری صرع می کاهد.

استفاده از سنگ انگشتر باباقوری برای قلب مفید است و اگر کسی آن را مراه خود داشته باشد موجب تقویت عضلات قلب و رگ های خونی می شود و ناهماهنگی های عاطفی را از میان می برد.

انرژی موجود در رنگ قرمز و خاکستری و قهوه ای سنگ باباقوری باعث تحریک چاکرای پایه و ریشه می شود.

و لازم است بدانید که چاکرای ریشه در ارتباط مستقیم با ستون فقرات است که انرژی لازم را برای فعالیت های حرکتی فراهم می کند.

از طرف دیگر چاکرای پایه نیز موجب ایجاد قدرت و استقامت در بدن می گردد و امنیت و احساس قدرت را در افراد افزایش می دهد.

بنابراین استفاده از سنگ بابا قوری سبب ایجاد رشد معنوی و ثبات درونی در افراد می گردد.

همچنین عقیق های باباقوری صورتی بواسطه رنگ موجود در سنگ سبب تقویت عزم و اراده و تعهد و مرقبت در افراد می گردد و رنگ آرامش بخش آن سبب غلبه بر احساس خشم و استرس می باشد.

لایه خاکستری سنگ انگشتر باباقوری برای مدیتیشن و ایجاد آرامش مؤثر است و تشخیص هدف در زندگی و آرامش در مراحل مختلف زندگی را میسر می گرداند.

رنگ قهوه ای موجود در سنگ بابا قوری منعکس کننده انرژی های غنی موجود در زمین می باشد و سبب ترویج امنیت و ثبات در افراد می گردد.

در نهایت باید بگوییم که اگر شما با عادت های بد رفتاری مبارزه می کنید و می خواهید عادات جدید و سالم را شروع کنید داشتن عقیق باباقوری به شما این امکان را می دهد که به این پیروزی دست پیدا کنید.

این سنگ اهداف واقعی تان را آشکار کرده و به شما برای رسیدن به آن کمک می کند.