انتقاد کمیته بین‌المللی نجات از بی‌توجهی جامعه جهانی به بحران افغانستان

  • انتشار: ۲۱ دلو ۱۴۰۲
  • سرویس: اقتصادتیتر 1
  • شناسه مطلب: 171731

کمیته بین المللی نجات با انتقاد از بی‌توجهی جهان به بحران افغانستان می‌گوید که این کشور اکنون از تیر خبرها به حاشیه رفته است.

کمیته بین‌المللی نجات گفته که همزمان با افزایش سرسام‌آور نیازهای بشردوستانه و ناامنی غذایی، افغانستان از تیتر خبرها به حاشیه رفته است و خطر تبدیل‌شدن این کشور به یک بحران فراموش‌شده وجود دارد.

منبع می افزاید که نیم‌میلیون شهروند افغانستان که به‌گونه‌ اجباری از پاکستان اخراج شده‌اند، با آینده‌ تاریک مواجه‌ هستند.

به گفته کمیته بین‌المللی نجات، افغانستان در حال حاضر میزبان بیش از شش میلیون آواره داخلی است که فشار زیادی را بر کشوری با اقتصاد شکنند و زیرساخت‌های محدود مراقبت‌های صحی وارد می‌کند.

در اعلامیه آمده است: «با افزایش سرسام‌آور نیازهای بشری و ناامنی غذایی، افغانستان از تیتر خبرها به حاشیه رفته است و خطر تبدیل شدن به یک بحران فراموش شده را در پیش گرفته است. کمیته بین‌المللی نجات می‌ترسد که زمان پیش از فاجعه انسانی رو به اتمام است.»

این کمیته تاکید کرده که جهان نمی‌تواند به افغانستان که هنوز درگیر چندین دهه درگیری، بحران اقتصادی، خشکسالی مداوم و زلزله‌های ویران‌گر اخیر است، بی‌توجهی کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟