اعلام آمادگی دولت آلمان برای بازداشت بنیامین نتانیاهو

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 182161

مقام‌های آلمانی اعلام کرده‌اند که اگر حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر اسرائیل توسط دیوان بین‌المللی کیفری صادر شود برلین مجبور است در صورت ورودش به آلمان، او را بازداشت کند.

به گزارش الجزیره، سخنگوی دولت آلمان گفته که کشورش به قوانین بین‌المللی پایبند است و به دیوان بین المللی کیفری احترام می‌گذارد.

در همین حال، کشورهای فرانسه، بلجیم و اسلوونی با انتشار بیانیه‌هایی حمایت خود را از تصمیم دادگاه بین‌المللی کیفری (ICC) برای صدور قرار بازداشت برای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کردند.

کریم خان؛ دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری روز دوشنبه درخواستی برای صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو و چند مقام ارشد دیگر اسرائیل ارایه کرد.

کریم خان در بیانیه‌ای که پس از بیش از هفت ماه جنگ در غزه صادر شده است، گفت که دلایل منطقی نشان می‌دهد که نتانیاهو و دیگر مقام‌های ارشد اسرائیل به جنایت علیه بشریت متهم هستند.

جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا در واکنش به این تصمیم دیوان بین المللی کیفری آن را اقدامی ظالمانه نامید. آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا نیز گفت که این اقدام می‌تواند مذاکرات آتش بس احتمالی در نوار غزه را به خطر بیندازد.

برخی از نمایندگان کنگره امریکا در واکنش به تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری خواستار اعمال تحریم‌های امریکا علیه این دادگاه شدند.

در سال ۲۰۲۰، ایالات متحده یک دادستان این دادگاه را به دلیل اسرار به تحقیقات درباره جنایات جنگی امریکا در افغانستان، تحریم کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟