اعتراض ده‌ها افغانستانی در لندن به اخراج پناهجویان به رواندا

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرین
  • شناسه مطلب: 180099

ده‌ها افغانستانی روز (چهارشنبه ۸ مه) در لندن به قانون تازه‌ تصویب‌شده در بریتانیا برای انتقال پناهجویان به رواندا اعتراض کردند.

معترضان می‌گویند افغانستانی ها نمی‌توانند از مسیر قانونی وارد شوند، بنابراین نباید مشمول این قانون شوند.

این معترضان که در مقابل پارلمان بریتانیا تجمع کردند معتقدند که رواندا برای آنها کشور امنی نیست.

پارلمان بریتانیا حدود دو هفته قبل برنامه رواندا را با وجود انتقاد گروه‌های حقوق بشری و سازمان ملل تصویب کرد.

قرار است در حدود یک و نیم ماه آینده دولت بریتانیا اولین گروه از کسانی را که «مهاجران غیرقانونی» می‌خواند برای بررسی درخواست پناهندگی‌شان به رواندا منتقل کند.

رواندا پذیرفته است در آغاز اجرای این طرح، ۵۷۰۰ پناهجو را بپذیرد.

تنها کسانی را که می‌توان به رواندا فرستاد پناهجویان هستند – کسانی که در بریتانیا درخواست حفاظت کرده‌اند و بدون اجازه از کشور امن دیگری به اینجا رسیده‌اند.

این یعنی کسانی که برای عبور از کانال مانش سوار قایق شده‌اند. لازم به تأکید است که این پیش از آن است که دولت تصمیم می‌گیرد آیا این‌ها پناهجوی واقعی هستند یا نه – برنامه این است که به ادعای قانونی آنها برای حفاظت شدن در رواندا رسیدگی شود.

این افراد ۵۲۰۰۰ نفرند.

این افراد در حال حاضر در اقامت‌گاه‌هایی با هزینه وزارت کشور بریتانیا به سر می‌برند و اجازه پیدا کردن شغل ندارند – چون پرونده‌شان هنوز بررسی نشده است تا یا از بریتانیا اخراج شوند یا حمایت و زندگی تازه‌ای به دور از سرزمین مادری‌شان پیدا کنند.

و بعید است دولت بریتانیا به این زودی آن‌ها را سوار هواپیما بکند. بیش از سه سال طول می‌کشد تا همه را بیرون ببرند حتی اگر وزارت کشور سالی ۱۵۰۰۰ نفر را هم به اجبار چنان‌که آخرین بار در سال ۲۰۱۲ رخ داد، از کشور اخراج کند.

این عدد پس از کاهش بودجه اداری و وقوع برگزیت بسیار کاهش یافت – هر چند حالا دوباره به میزان سالی ۵۰۰۰ نفر رسیده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟