استخبارات اوکراین می‌گوید طرح «ترور» زلنسکی را خنثا کرده است

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 179992

سرویس استخبارات اوکراین (اس‌بی‌یو) اعلام کرده است که دو عامل روسیه را که قصد ترور ولودیمیر زلنسکی و دیگر مقام‌های ارشد این کشور را داشتند بازداشت کرده است.

براساس گزارش رویترز، استخبارات اوکراین در تلگرام اعلام کرده است که این دو مرد افسران سرویس گارد دولتی اوکراین بودند که از سوی سرویس امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌بی) استخدام شده بودند و اطلاعات محرمانه را با مسکو شریک می‌کردند.

در بیانیه‌ی استخبارات اوکراین آمده است که آن‌ها وظیفه‌ داشتند فردی نزدیک به گارد ریاست‌جمهوری را بیابند تا زلنسکی را به گروگان گرفته و بعدا او را بکشد. هیچ اطلاعاتی در مورد این‌که این توطئه‌ی ادعایی در چه مقعطی خنثا شده ارائه نشده است.

واسیل مالیوک، رییس استخبارات اوکراین در تلگرام نوشته است: «حمله‌ی تروریستی که قرار بود هدیه‌ای به پوتین برای مراسم تحلیف باشد، در واقع شکست سرویس‌های ویژه‌ی روسیه بود.»

مسکو تا کنون هیچ اظهار نظری در این مورد نکرده است.

کرملین ماه گذشته در پاسخ به پرسشی در رابطه با بازداشت مردی در پولند که متهم به همکاری با استخبارات روسیه برای آماده کردن مقدمات ترور زلنسکی بود، از اظهار نظر خودداری کرد.

زلنسکی خزان گذشته گفت که سرویس‌های استخباراتی او حداقل پنج توطئه‌ی روسیه برای ترور او را خنثا کرده‌اند.

استخبارات اوکراین گفته است که این گروه جاسوسی همچنین قصد داشت مالیوک و کیریلو بودانوف، رییس سازمان اطلاعات نظامی را «از بین ببرد».

ترور بودانوف قرار بود پیش از عید پاک ارتدکس در روز یک‌شنبه ۵ ماه می اتفاق بیفتد.

در این بیانیه آمده است که ماموران به دنبال آن بودند تا طرف روسی را از محل بودانوف مطلع کنند تا بتوانند این مکان را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار دهند. یکی از افراد بازداشت‌شده در حمل و نقل و نگهداری پهپادها و مواد منفجره برای این عملیات دست داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟