آتش‌سوزی در یک شفاخانه هند ۶ نوزاد را کشت

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 182413

مقام‌های آتش‌نشانی هند اعلام کردند که در پی وقوع آتش‌سوزی در یک شفاخانه کودکان و نوزادان در هند، ۶ نوزاد به دلیل مسمومیت ناشی از دود جان باختند و ۵ نوزاد دیگر نیز آسیب شدید دیدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های هند، اداره آتش‌نشانی دهلی در بیانیه‌ای گفته‌است که این آتش‌سوزی شنبه‌شب، ۲۵ می در شفاخانه کودکان و نوزادان در منطقه ویوک ویهار این شهر رخ داده است. مقام‌های هندی گفته‌اند که نوزادان حاضر در شفاخانه با کمک شهروندان خارج شدند.

در اطلاعیه اداره آتش‌نشانی دهلی آمده است که ۶ نوزاد بر اثر مسمومیت با دود جان خود را از دست داده و ۵ نوزاد نیز در نزدیکترین شفاخانه تحت مداوا قرار گرفتند.

نارندرا مودی؛ نخست وزیر هند، طی پستی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت، حادثه غم‌انگیز آتش‌سوزی در این شفاخانه «قلب‌ها را به درد آورد». او افزود: «با خانواده‌های داغدار همدرد هستم. برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کنم».

شاهدان عینی اعلام کردند که در نزدیکی شفاخانه یک مرکز فروش سیلندر اکسیجن وجود دارد که قبلاً در این مورد به مسئولان هشدار داده شده بود.

این در حالی است که روز گذشته نیز در اثر آتش‌سوزی در یک پارک تفریحی در ایالت گجرات هند دست‌کم ۲۴ تن از جمله ۱۲ کودک جان باختند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟