یونیسف: با پذیرش شرایط طالبان در افغانستان می‌مانیم

  • انتشار: ۲۹ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 139263

صندوق کودکان سازمان ملل می‌گوید که به رغم محدودیت طالبان در افغانستان به کار خود ادامه می‌دهد و به کودکان و زنان کمک ارائه می‌کند.

فران اکیزا، رئیس یونیسف در افغانستان در یک کنفرانس خبری در نیویارک گفت که کارمندان زن این نهاد به کار خود از خانه و دفتر ادامه خواهند داد.

او افزود که دیگر نهادهای سازمان ملل در افغانستان نیز به همین شیوه کار خواهند کرد. اکیزا گفت: «زنان افغانستانی در هیچ شرایطی تسلیم نمی‌شوند.»

رئیس یونیسف اذعان کرد که کارمندان زن این سازمان با «تهدیدها و خطرها» رو به رو هستند و سازمان ملل نمی‌خواهد که تصمیم‌هایش کارمندان آن را به خطر اندازد.

کار کارمندان زن بخشی از نگرانی یونیسف است. بنا به آمار این نهاد وابسته به سازمان ملل، ۲.۳ میلیون پسر و دختر افغانستان با خطر سوءتغذیه جدی رو به رو اند. از این میان، ۸۰۰ صد و ۷۵ هزار کودک به علت سوء تغذیه شدید با خطر مرگ رو به رو اند و به درمان نیاز دارند.

اکیزا گفت که افغانستان «بحران نقض حقوق کودکان را تجربه می‌کند.»

درکنار گرسنگی، تهدیدهای جدی دیگر نیز متوجه کودکان افغانستانی است. فران اکیزا گفت که آمار ابتدایی یونیسف نشان می‌دهد که ۱۳۴ کودک در سه ماه آخر ۱۴۰۱ به دلیل برخورد با مهمات منفجر نشده کشته شدند.

به گفته او، کودکان در افغانستان به علت فقر خانواده‌ها مجبور به کار می‌شوند. بنا به آمار این سازمان، ۱.۶ میلیون کودک به کار اجباری و گاهی در شرایط خطرناک، وادار شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟