پولیس ایران جوان اهل افغانستان که ۹ نفر را به آتش‌‎‌کشیده بود بازداشت کرد

  • انتشار: ۱۴ عقرب ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 159133

پولیس ایران گفته است که یک جوان ۱۹ ساله‌ی اهل افغانستان را به اتهام به آتش‌کشیدن نُه افغانستانی دیگر بازداشت کرده است.

به نقل از خبرگزاری مهر، علی ولی‌پور گودرزی، فرمانده پولیس آگاهی تهران گفته است که ابتدای مهرماه/میزان یک ساختمان در یکی از محله‌های مرکز شهر تهران به‌صورت گسترده آتش گرفته و در یکی از طبقات ۱۰ نفر از شهروندان افغانستان در این آتش‌سوزی به دام افتاده که هفت نفر آنان دچار سوختگی شده و سه نفر دیگر به‌دلیل شدت سوختگی جان باخته‌اند.

به‌گفته‌ی او، کارآگاهان پولیس با تحقیقات دریافتند که یک روز پیش از وقوع حریق، یک جوان ۱۹ ساله‌ی افغانستانی با نُه نفر از افغانستانی‌های حاضر در آن ساختمان درگیر شده و به بیرون از ساختمان طرد شده است.

گودرزی افزوده است که کارآگاهان پولیس با توجه به سوختگی این جوان در حال فرار، سریعا وی را شناسایی و به اداره‌ی دهم پولیس آگاهی انتقال دادند.

به‌گفته‌ی او، متهم در بازجویی ابتدا منکر شده و سپس ناگزیر لب به اعتراف گشوده است.

این مقام پولیس افزوده است که متهم در بازجویی ابتدا اقرار کرده که به‌دلیل مسائل غیراخلاقی با نُه نفر از افراد داخل اتاق درگیر شده و سپس آن نُه نفر، وی را به بیرون از ساختمان طرد کرده‌اند. این جوان، شامگاه حین استراحت، به ساختمان نفوذ کرده و با استفاده از بنزین ساختمان را به آتش کشید و حین فرار خودش نیز دچار سوختگی شده است.

فرمانده پولیس آگاهی تهران اضافه کرده است که متهم با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، به جرم قتل عمد در اختیار اداره‌ی دهم پولیس آگاهی قرار گرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟