پولیس آلمان: داده‌های موبایل قاچاقبران مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد

  • انتشار: ۲۴ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 156879

هزاران موبایل هوشمند قاچاقبران انسان در دفاتر پولیس آلمان وجود دارند که مورد ارزیابی قرار نگرفته اند. این موضوع سبب اوج گیری انتقادات شده است.

اتحادیه پولیس آلمان نسبت به موجودیت‌ چالش های گسترده در مبارزه با باندهای قاچاق انسان شکایت می‌کند. این اتحادیه می‌گوید، نظر به نبود کارمندان مناسب و فرن‌آوری لازم، اطلاعات هزاران موبایل هوشمند قاچاقبران انسان خوانده نشده است.

اندریاس روسکوپف، رئیس پولیس فدرال و گمرکات به رسانه راینیشه پوست روز دوشنبه (۱۶ اکتوبر ۲۰۲۳) گفت: «هزاران تیلفون همراه قاچاقچیان انسان در دفاتر وجود دارند که اسکن نشده اند، زیرا ما نه پرسونل مناسب و نه فن‌آوری لازم برای این کار را داریم.»

این مقام آلمانی، مبارزه با قاچاقچیان را یک پروژه مهم سیاسی برای مهار هجوم گسترده مهاجران می‌‎داند.

در حال حاضر، بحث در مورد معرفی کنترول های ثابت بیشتر در مرزهای پولند و جمهوری چک، چنانکه قبلاً در مرز با اتریش وجود دارد، مطرح می‌شود.

اتحادیه پولیس آلمان، از مدت زیادی است که بر این موضوع فشار آورده است. ایالت های فدرال نیز در یک قطعنامه در کنفرانس نخست وزیران ایالت‌های این کشور، روز جمعه به نفع این موضوع صحبت کردند.

نانسی فیزر، وزیر داخله فدرال آلمان، اصولاً به این موضوع مخالفت نشان نداده اما تاکنون بر کنترول‌های انعطاف پذیر، متکی بوده است. خانم فیزر استدلال می‌کند که نمی‌توان کسی را که درخواست پناهندگی می‌کند در مرز بازگرداند.

بر بنیاد گزارش پولیس آلمان، تا پایان ماه اگست سال روان ۱۶۸۳ در شبکه های اینترنیتی دستگیر شده اند. این رقم در مدت زمان مشابه سال ۲۰۲۲ به ۱۴۶۵ نفر می‌رسید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟