پوتین: جنگ در اسرائیل نمونه شکست آمریکا در خاورمیانه است

  • انتشار: ۱۸ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 156269

پوتین تشدید درگیری بین اسرائیل و فلسطین را نمونه ای روشن از شکست سیاست ایالات متحده در خاورمیانه نامید.

به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره تشدید اوضاع در خاورمیانه گفت، بسیاری با من موافق هستند که این نمونه بارز شکست سیاست امریکا در خاورمیانه است.
وی افزود: ایالات متحده بدون در نظر گرفتن منافع مردم فلسطین، هر دو طرف درگیری فلسطین و اسرائیل را تحت فشار قرار داد.
آقای پوتین گفت: ایالات متحده بدون آنکه به سازش های قابل قبول برای هر دو طرف درگیری اهمیت بدهد، تلاش کرد تا حل و فصل مسائل خاورمیانه را به انحصار خود درآورد.

پوتین اضافه کرد: برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل، اجرای تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل در مورد ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی ضروری است.

صبح روز شنبه اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از ۳ هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، جنگنده های حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات سیل الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات شمشیرهای آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در خطاب به ملت، کشور را در وضعیت جنگی قرار داد و گفت که دستور بسیج گسترده ذخایر را صادر کرده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟