پنتاگون: ایالات متحده در حال ارسال سامانه‌های دفاع هوایی اضافی به خاورمیانه است

  • انتشار: ۳۰ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 157552

پنتاگون در واکنش به حملات اخیر به نیروهای امریکایی در منطقه اعلام کرد که ایالات متحده یک سامانه دفاعی در ارتفاع بالا (THAAD) و گردان‌های سامانه موشکی دفاع هوایی پاتریوت اضافی را به خاورمیانه می‌فرستد.

بربنیاد گزارش رویترز، لوید آستین، وزیر دفاع امریکا روز شنبه، ۲۱ اکتوبر، در اعلامیه‌ای گفته که این تصمیم به‌دنبال تنش‌های اخیر میان ایران و نیروهای نیابتی آن کشور در خاورمیانه گرفته شده است.

لوید آستین، تصریح کرده است: «به‌دنبال گفت‌وگوهای مفصل با رییس جمهور جو بایدن در مورد تشدید تنش‌های اخیر توسط ایران و نیروهای نیابتی آن در منطقه خاورمیانه، امروز یک سری اقدامات اضافی را برای تقویت بیشتر موضع وزارت دفاع در منطقه انجام دادم.»

به گفته وی، در حال قرار دادن نیروهای اضافی در دستورات آماده‌سازی برای استقرار است، اما نگفت چه تعداد.

پنتاگون در حال حاضر حدود دو هزار سرباز را در حالت آماده‌‌باش در صورت نیاز به استقرار در منطقه قرار داده است.

آستین افزود: «این گام‌ها تلاش‌های بازدارنده‌گی منطقه‌ای را تقویت می‌کند، حفاظت نیرو از نیروهای امریکایی در منطقه را افزایش می‌دهد و به دفاع از اسراییل کمک می‌کند.»

ایالات متحده در هفته‌های اخیر مقدار قابل توجهی از نیروی دریایی شامل دو ناو هواپیمابر، کشتی‌های پشتیبانی آن‌ها و حدود دو هزار تفنگدار دریایی را به خاورمیانه فرستاده است.

با افزایش تنش‌های منطقه‌ای در طول جنگ اسراییل و حماس، واشنگتن برای فعالیت گروه‌های مورد حمایت ایران در حالت آماده‌باش قرار دارد.

این استقرار دو سال پس از آن صورت می گیرد که دولت بایدن سیستم‌های دفاع هوایی را از خاورمیانه به دلیل کاهش تنش‌ها با ایران خارج کرد.

پاتریوت که یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع هوایی ایالات متحده محسوب می‌شود، معمولاً کمبود دارد و متحدان در سراسر جهان برای آن رقابت می‌کنند.

از زمان آغاز درگیری بین اسراییل و شبه نظامیان حماس در غزه، حملات علیه نیروهای امریکایی در عراق و سوریه افزایش یافته است.

هفته گذشته یک کشتی جنگی ایالات متحده بیش از دوازده پهپاد و چهار موشک کروز شلیک شده توسط حوثی‌های مورد حمایت ایران از یمن را سرنگون کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟