پاکستان بازداشت گسترده پناهجویان را آغاز کرد

  • انتشار: ۱۰ عقرب ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 158733

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که پولیس این کشور بازداشت پناهجویان «غیرقانونی» افغانستانی را آغاز کرده است.

همزمان با به پایان رسیدن مهلت دولت پاکستان برای مهاجران و پناهجویان «غیرقانونی» جهت ترک آن کشور، رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که پولیس این کشور امروز چهارشنبه، ۱۰ عقرب روند بازداشت این مهاجران و پناهجویان را آغاز کرده است.

در گزارش رسانه‌های پاکستانی آمده که شماری از مهاجران و پناهجویان «غیرقانونی» را از شهرهای کراچی، راولپندی و شماری دیگر از شهرهای آن کشور بازداشت و به «مراکز نگهداری» منتقل کرده است.

در گزارش جیونیوز آمده است که پولیس پاکستان امروز دست‌کم چهار مهاجر اهل افغانستان را از منطقه‌ «صدر» شهر کراچی بازداشت و به مراکز نگهداری منتقل کرده است.

این رسانه افزوده که گروه بزرگی از نیروهای پولیس همچنین به منطقه‌ «سهراب گوت» کراچی رسیده‌اند و به مهاجران و پناهجویان از طریق بلندگوها هشدار می‌دهند تا نیمه‌‌شب امروز به کشور خود برگردند.

مقام‌های محلی پولیس پاکستان در منطقه‌ چمن نیز اعلام کرده‌اند که ده‌ها مهاجر و پناهجوی غیرقانونی بازداشت و به مراکز نگهداری منتقل شده‌اند. دو مهاجر دیگر از راولپندی نیز بازداشت و به این مراکز منتقل شده‌اند.

بر اساس گزارش جیو‌نیوز، تاکنون ۵ هزار نفر از سوی پولیس پاکستان به مراکز نگهداری منتقل شده‌اند.

مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که مهاجران و پناهجویان غیرقانونی پس از طی مراحل قانونی از مراکز نگهداری به کشورشان بازگردانده می‌شوند.

بازداشت مهاجران و پناهندگان غیرقانونی افغانستانی در حالی آغاز شده که روز گذشته سرفراز بوگتی؛ وزیر داخله‌ موقت پاکستان گفت که اخراج آنان از روز پنج‌شنبه آغاز می‌شوند و مهلت تعیین‌شده برای بازگشت داوطلبانه روز چهارشنبه به پایان می‌رسد.

بر اساس آمارهای کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، بیش از چهار میلیون مهاجر و پناهجوی اهل افغانستان در پاکستان حضور دارند که ۱.۷ میلیون نفر آنان فاقد اسناد قانونی هستند.

سازمان ملل متحد و شمار زیادی از نهادهای بین‌المللی از پاکستان خواسته‌اند که این تصمیم را لغو کنند، اما مقام‌های این کشور بر اجرایی‌شدن آن تأکید می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟