وقوع زمین لرزه در مغرب

  • انتشار: ۱۸ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: امنیت و حوادثبین الملل
  • شناسه مطلب: 152285

سازمان های لرزه نگاری آمریکا و اروپا – مدیترانه از وقوع زمین لرزه شدید در نزدیکی یکی از پرجمعیت ترین شهرهای مغرب در شمال غرب قاره آفریقا خبر می دهند.

به نقل از رسانه های خبری جهان عرب، سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) بامداد امروز (شنبه) اعلام کرد که یک زمین لرزه به بزرگی ۶٫۸ درجه در مقیاس ریشتر، در نزدیکی شهر مراکش در مرکز مغرب و در عمق ۱۸٫۵ کیلومتری سطح زمین روی داده است.

بنا بر اعلام سازمان زمین شناسی آمریکا، این زمین لرزه در ساعت ۲۳:۱۱ شامگاه جمعه به وقت محلی (۱:۴۱ بامداد شنبه به وقت تهران) روی داده در حالی که محل وقوع آن نیز ۵۶ کیلومتری غرب «اوکایمدن» در ۷۴ کیلومتری مراکش به عنوان چهارمین شهر پرجمعیت مغرب بوده است.

در همین حال، مرکز لرزه نگاری اروپا – مدیترانه (EMSC) نیز شدت زمین لرزه مذکور را ۶٫۹ درجه در مقیاس ریشتر و محل وقوع آن را در عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین و در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب جنوب غربی اوکایمدن و ۷۷ کیلومتری جنوب جنوب غربی مراکش اعلام کرد.

در حالی که موسسه ملی ژئوفیزیک مغرب (CNRST) نیز از وقوع زمین لرزه ۷ ریشتری در عمق ۸ کیلومتری زمین در نزدیکی مراکش خبر داده، تلویزیون دولتی این کشور تاکید کرد که این زمین لرزه با یک پس لرزه تقریبا ۵ ریشتری در فاصله کمتر از ۲۰ دقیقه، تاکنون خسارت مادی به دنبال داشته است.

این در حالی است که بنا بر گزارش رسانه های عربی، ساکنان بیشتر شهرهای مغرب از جمله رباط، مراکش، کازابلانکا و اگادیر و برخی مناطق الجزایر این زمین لرزه را احساس کردند و در شماری از شهرها نیز مردم وحشت زده و سراسیمه به خیابان ریختند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟