نیروهای روسی شهر آودیوکای اوکراین را بمباران کردند

  • انتشار: ۳ عقرب ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 157899

مقام‌های اوکراینی گفتند که پس از وارد شدن تلفات سنگین به نیروهای روسی در میدان جنگ، آنان شهر ویران‌شده آودیوکا در شرق این کشور را مورد حملات هوایی قرار داده‌اند.

به گزارش رویترز، این حملات روز سه‌شنبه، ۲۴ اکتوبر انجام شده است.

مقام‌های اوکراینی در مورد تلفات احتمالی برخواسته از این بمباران چیزی نگفته‌اند.

الکساندر اشتوپون، سخنگوی نیروهای جنوب اوکراین، به تلویزیون ملی این کشور گفته است: «دشمن حدود ۴۰ بمب هوایی هدایت شونده را در دو شب پرتاب کرد. اما تعداد حملات زمینی در دو روز گذشته به نصف کاهش یافته است. این تعجب نیست چون در طول پنج روز گذشته، دشمن حدود دو هزار و ۴۰۰ کشته و زخمی در منطقه دونتسک داشته است.»

به گفته وی این تلفات بیشتر در نزدیکی آودیوکا و مارینکا به نظامیان روسی وارد شده است.

در همین حال، ویتالی باراباش، رییس اداره نظامی آودیوکا، گفته که این شهر با حملات پی‌هم هوایی و توپ‌خانه‌ای نظامیان روسی روبه‌رو است.

وی تصریح کرده است: «دو روز است که نیروهای روسی عمدتاً در گروه‌های کوچک عملیات می‌کنند و سعی می‌کنند شکاف‌هایی در دفاع ما پیدا کنند، اما موفق نشدند.»

آودیوکا در سال ۲۰۱۴ برای مدت کوتاهی توسط جدایی‌طلبان طرفدار روسیه تصرف شد، اما نیروهای اوکراینی این منطق را پس گرفته‌اند.

با این همه، مقام‌های روسی بدون نام گرفتن از آودیوکا به حملات توپخانه‌ای و هوایی موفقیت‌آمیز نیروهای این کشور در نزدیکی باخموت، شهری در شمال‌شرقی اوکراین که در ماه می پس از ماه‌ها نبرد به تصرف نیروهای روسی درآمد، اشاره کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟