طالبان گزارش یوناما در مورد وزارت امر به معروف را «بی‌جا» خواندند

  • انتشار: ۱۹ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 186803

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گزارش اخیر دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در مورد وزارت امر به معروف و نهی از منکر این گروه را «بی‌جا» خوانده است.

مجاهد روز سه‌شنبه، ۱۹ سرطان، با نشر پیامی در برگه ایکس نوشته است که انتقادات یوناما بر روش وزارت امر به معروف، نهی از منکر و سمع شکایات طالبان «به‌جا» نیست.

او دستوراتی را که توسط وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان عملی می‌شود را «احکام معلوم و معروف اسلامی» عنوان کرده است.

وی تصریح کرده است که گزارش‌گران یوناما تلاش دارند تا افغانستان را از دید غرب بررسی کنند.

مجاهد اضافه کرده است: «افغانستان باید منحیث یک مجتمع اسلامی زیر بررسی قرار بگیرد و خواست‌های این ملت که اکثریت مطلق آن مسلمان هستند و به‌خاطر اقامه نظام اسلامی قربانی‌های بزرگ داده‌اند، مدنظر گرفته شود.»

سخنگوی طالبان مدعی شده که با روی کار آمدن این گروه همه «حقوق شرعی» شهروندان افغانستان تأمین است و با همه مردان و زنان «برخورد شرعی» صورت می‌گیرد.

این در حالی است که یوناما در تازه‌ترین گزارشش گفته است که فعالیت‌های وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان تأثیرات منفی بر برخورداری از حقوق و آزادی‌های بنیادی در ابعاد مختلف زنده‌گی افغانان توأم با تأثیر تبعیض‌آمیز و نامتناسب بر زنان داشته است.

این گزارش که کار وزارت امر به معروف طالبان را از ۱۵ آگست ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارچ سال ۲۰۲۴ بررسی کرده، چگونه‌گی رفتار محتسبان و فعالیت این وزارت را گزارش داده است.

در گزارش آمده است که وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در جریان تطبیق دستورالعمل‌های مورد نظر این گروه از زور استفاده می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟