طالبان در نشست «کمربند و جاده» چین شرکت می‌کنند

  • انتشار: ۲۳ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 156678

سخنگوی وزارت تجارت طالبان اعلام کرده که وزیر صنعت و تجارت این گروه در نشست «یک کمربند و یک جاده» چین که قرار است به زودی برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

نورالدین عزیزی؛ وزیر صنعت و تجارت طالبان هفته آینده در نشست «یک کمربند و یک جاده» چین شرکت می‌کند.

این نشست یکی از مهم‌ترین نشست‌های چندجانبه است و سخنگوی وزارت تجارت طالبان به رویترز گفته آقای عزیزی به این نشست دعوت شده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان همچنین گفته که نورالدین عزیزی؛ وزیر صنعت و تجارت این گروه در روزهای آینده به پکن، پایتخت چین، سفر خواهد کرد.

او افزوده که نورالدین عزیزی در این سفر در مورد طرح‌های ساخت جاده از طریق کریدور واخان، یک نوار باریک و کوهستانی در شمال افغانستان، برای دسترسی مستقیم به چین گفتگو خواهد کرد.

این در حالی است که مقامات چین، طالبان و پاکستان در ماه‌های گذشته گفتند که مایل اند طرح کمربند و جاده شامل افغانستان شود و کریدور اقتصادی چین و پاکستان تا افغانستان گسترش یابد.

چین روابط نزدیکی با طالبان دارد و اخیرا سفیر جدیدی برای افغانستان تعیین کرد. این کشور همچنین دیپلمات‌های طالبان را پذیرفته است.

چین مانند دیگر کشورها طالبان را به رسمیت نشناخته؛ اما شرکت‌های چینی در جریان دو سال گذشته چندین قرارداد بلندمدت در زمینه استخراج معادن افغانستان با طالبان امضا کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟