سازمان جهانی غذا: از هر ۱۰ خانواده در افغانستان نُه خانواده غذای کافی ندارند

  • انتشار: ۱۲ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 151709

سازمان جهانی غذا با ابراز نگرانی از وضعیت معیشتی شروندان افغانستان می‌گوید که از هر ۱۰ خانواده در این کشور، نُه خانواده غذای کافی ندارند.

سازمان جهانی غذا روز شنبه، ۱۱ سنبله، با نشر نوار تصویری در شبکه اجتماعی ایکس گفته که گرسنه‌گی تا حدی رسیده است که کودکان با معده خالی به مکتب می‌روند.

این سازمان نوارهای تصویری شماری از دانش‌آموزان افغانستانی و آموزگاران‌شان را نشر کرده است که در مورد تاثیرات بد گرسنه‌گی صحبت می‌کنند.

این سازمان افزوده است: «هیچ کودکی نباید با معده خالی یاد بگیرد.»

یکی از دانش‌آموزان دختر در این گزارش ویدیویی می‌گوید: «گاهی چای می‌باشد گاهی نمی‌باشد، گاهی نان هم است و گاهی نه، پدر ما بسیار فقیر است و نمی‌تواند برای ما نان بخرد اگر نان باشد می‌خوریم، اگر نباشد همین‌گونه به مکتب می‌آیم.»

با این حال، سازمان جهانی غذا تصریح کرده است که هیچ کودک باید با معده خالی آموزش نبیند.

طبق اظهارات این نهاد، به همین دلیل در سرتاسر افغانستان همه‌روزه به نزدیک به هفت‌صد هزار دانش‌آموز بیسکویت توزیع می‌کنند که نیم آنان را دختران تشکل می‌دهند.

سازمان جهانی غذا مشخص نکرده که این گزارش از کدام ولایت کشور تهیه شده است.

پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، میزان فقر به‌گونه چشم‌گیری در میان خانواده‌ها در کشور افزایش پیدا کرده است.

براساس برآورد نهادهای جهانی، بیش از ۲۸ میلیون افغانستانی نیازمند دریافت کمک‌های فوری بشتردوستانه هستند، اما نمی‌توانند به‌دلیل کاهش بودجه به همه خانواده‌های نیازمند کمک‌رسانی کنند.

در کنار کاهش بودجه نهادهای مددرسان، دست‌درازی طالبان در روند توزیع کمک‌ها در افغانستان چالش دیگری است که آسیب آن بیشتر به مردم نیازمند وارد می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟