دستور رهبر کوریای شمالی برای جلوگیری از رواج مد و فشن خارجی در میان نوجوانان

  • انتشار: ۱۲ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 111919

دیکتاتور کوریای شمالی به فرماندهان حزب جوانان این کشور دستور داده تا به شکل دقیق مراقب «سخن گفتن، سبک آرایش مو و طرز لباس پوشیدن جوانان» باشند و هر گونه «فعالیت های ناهنجار و تغییرات روانشناسی» را گزارش دهند.

مردم کوریای شمالی معمولاً باید مدل موی خود را از میان فهرستی مجاز از آرایش موها که دولت مشخص کرده انتخاب نمایند و همچنین تلاش هایی برای از بین بردن استفاده از واژه ها و عبارات خارجی در این کشور در سال های اخیر نیز آغاز شده است.

ظاهراً رهبر کوریای شمالی تلاشی گسترده را برای مبارزه با تاثیرات از کشورهای دیگر آغاز کرده که به نظر وی تهدیدی برای قدرت رژیم او به شمار می آید.

در نامه ای که توسط رسانه دولتی کوریای شمالی منتشر شده است، کیم جونگ اون نوشته که مد و فشن چین و کوریای جنوبی راه خود را به کوریای شمالی باز کرده و این موضوع «مایه نگرانی جدی» است.

در ادامه این نامه آمده است: «به وضوح، شیوع مد و فشن مربوط به چین یا کوریای شمالی و دیگر مدهای خارجی برای دولت کوریای شمالی مایه نگرانی جدی است. اول از همه بحث آرایش مو و سپس انتخاب ها در سبک زندگی است و سپس ارزش ها و در ادامه سوالات اساسی احتمالی در مورد قدرت، پول و ساختار بندی جامعه که بر اساس منطق شکل گرفته است. در هر جایی در جهان که نسل های بالغ تنها به دنبال اهداف شخصی و لذت است و تنها مردم جوان ما هستند که انقلابی بوده و شادی و لذت را در سختی کشیدن و امتحان پس دادن می بینند. سم خطرناک کنونی که ماهیت سوسیالیسم سبک کره ای را لکه دار کرده است، یک تلاش ضد سوسیالیستی و غیرسوسیالیستی است».

رهبر کوریای شمالی همچنین مدعی شده که نوجوانان در این کشور باید خیلی زود برای خدمت نظامی آماده شوند.

این نامه پس از آن منتشر می شود که کیم جونگ اون روز پنج شنبه گذشته دستور اعدام یک مقام رسمی این کشور به جرم سفارش تجهیزات پزشکی ارزان قیمت برای سرپا نگه داشتن یک بیمارستان را صادر کرده بود. این شخص ظاهراً یکی از معاونان وزارت امور خارجه بوده که قرار بوده تجهیزات پزشکی چینی را برای بیمارستان وارد کشور نماید. ظاهراً کیم اصرار دارد که تجهیزات پزشکی بیمارستان عمومی پیونگ یانگ باید ساخت اروپا باشند.

منبع: روزیاتو

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟