دختر صدام حسین به ۷ سال زندان محکوم شد

  • انتشار: ۱ عقرب ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 157701

محکمه ای در عراق رغد صدام حسین، دختر صدام حسین رئیس جمهور پیشین عراق را به ۷ سال زندان محکوم کرد.

محکمه‌ای در بغداد روز گذشته (یکشنبه، ۳۰ میزان)‌ به صورت غیابی دختر صدام حسین، رییس جمهور پیشین عراق، را به اتهام «ترویج حزب غیرقانونی بعث» به هفت سال زندان محکوم کرد.

پس از تهاجم نظامی به رهبری ایالات متحده بر عراق و سرنگونی حکومت صدام حسین، حزب بعث منحل شد.

بر اساس حکم محکمه که خبرگزاری فرانس پرس نقل آنرا بررسی کرده است، رغد صدام حسین که در تبعید به سر می‌برد به دلیل مصاحبه‌های تلویزیونی که در سال ۲۰۲۱ انجام داد، به ترویج فعالیت‌های حزب ممنوعه بعث’ مجرم شناخته شد و به هفت زندان محکوم شده است.

در عراق معاصر، هر کسی که تصاویر یا شعارهایی را در حمایت از رژیم صدام حسین به نمایش بگذارد، می‌تواند با پیگرد قانونی مواجه شود.

دختر رییس جمهور پیشین عراق در سال ۲۰۲۱ با تلویزیون العربیهٔ مربوط به عربستان سعودی مصاحبه‌ای انجام داد و در مورد اوضاع عراق در دوران حکومت «اقتدارگرای» پدرش بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۳ صحبت کرد.

او در این مصاحبه گفته بود: بسیاری برایم گفتند که زمان ما واقعاً دوره‌ای از شکوه و افتخار بود. البته کشور [عراق] با ثبات و ثروتمند بود.

رغد صدام حسین همراه با خواهرش، رنا صدام حسین،‌ در اردن زندگی می‌کنند. برادران آنها،‌ عدی صدام حسین و قصی صدام حسین، در سال ۲۰۰۳ توسط نظامیان ایالات متحده در منطقهٔ موصل عراق کشته شدند.

این درحالی است که برای بسیاری از مردم عراق، دورهٔ حاکمیت ۲۵ ساله‌ٔ‌ صدام حسین هم به مثابه دورهٔ «سرکوب و وحشت» پنداشته می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟