تایوان یک گروه ویژه برای «درس گرفتن» از حمله غافلگیرانه حماس به اسراییل تشکیل داد

  • انتشار: ۲۰ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 156414

چیو کو چنگ، وزیر دفاع تایوان، اعلام کرد که این کشور یک گروه ویژه برای درس گرفتن از حمله غافلگیرانه حماس به اسراییل تشکیل داده است.

بربنیاد گزارش رویترز، چنگ این اظهارات را روز پنج‌شنبه، ۱۲ اکتوبر، مطرح کرده است.

چیو، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در پارلمان در مورد این‌که تایوان چه درس‌هایی از درگیری اسراییل با شبه نظامیان فلسطینی حماس گرفته است، گفت که ارتش یک کارگروه برای نظارت بر اوضاع ایجاد کرده است.

او تصریح کرد: «اولین درس این است که کار اطلاعاتی بسیار مهم است. با اطلاعات، می‌توان اقدامات متقابل زیادی انجام داد. حتی می‌توان از جنگ جلوگیری کرد.»

وی گفت که درگیری میان اسراییل و حماس وحشت جنگ را نشان می‌دهد و اگرچه ارتش تایوان برای تقویت آماده‌گی رزمی تلاش می‌کند، اما درگیری نخواهد داشت.

او افزود: «توقعات مشترک همه برای اجتناب از جنگ است.»

تایوان که چین آن را قلمرو خود می‌داند، تحت فشار نظامی و سیاسی فزاینده‌ای از سوی بیجینگ قرار گرفته است، از جمله دو مجموعه اصلی بازی‌های جنگی چینی در نزدیکی جزیره از آگست ۲۰۲۲ که نگرانی‌ها از درگیری‌هایی را که می‌تواند پیامدهای جهانی داشته باشد، افزایش داده است.

دولت تایوان حمله حماس را محکوم کرده است و تسای اینگ ون، رییس جمهور این کشور گفت تایوان همچنان «متعهد به همکاری با کشورهای هم‌فکر برای مبارزه با تهدیدات و خشونت و حفظ آزادی و دموکراسی است.»

تایوان انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را در جنوری سال آینده برگزار می‌کند که حزب اصلی اپوزیسیون کومینتانگ (KMT) آن را به عنوان گزینه‌ای بین جنگ و صلح انتخاب کرده است.

حزب کومینتانگ، حزب حاکم دموکراتیک مترقی (DPP) را متهم کرده است که با تحریک عمدی چین، تایوان را به آستانه جنگ کشانده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟