سرویس دیدگاه

سخنی در مورد والی جدید دایکندی

من انتصاب بانو شهیدی را به خودش و خاندان بزرگ آل‌ناظر و استاد محقق و حزبش تبریک می‌گویم که برخی از آنها با فروش پست‌های دولتی به وعدۀ دالر رسیده‌اند و برخی دیگر به پست و منصب! اما به مردم دایکندی و به هر دو جناح عمدۀ نصر و پاسدارِ دایکندی، تسلیت می‌گویم!

مردم برد

قبلا نوشتم که در قضیه بهسود حکومت باخت. حالا می گویم برنده واقعی بهسود مردم است.

دزد کیست؟

منِ رعیت هم می گویم حکومت “دزد” است، رئیس جمهور “حاکم” هم می گوید حکومت “دزد” است، حامیان خارجی هم، همین حرف را تکرار می کنند!

عــملیاتی که سالها قبل باید آغاز می شد!

منابع ازآغازعملیات نیروهای دولتی دراستقامت جلریزهم ازدوطرف هم ازسیاه خاک وهم ازمیدان خبرمی دهند. عملیاتی که بایدسالهاقبل آغازمی شدواین دره رادره مرگ برای ساکنان مناطق مرکزی تبدیل نمی کرد.

ناکامی آمریکا وناتو در جنگ افغانستان

جنگ بیست سال بعد افغانستان تنها جنگ آمریکا وناتو وهند باطالبان وحامیانش نخواهد بود بلکه جنگ آمریکا وناتو وهند به اضافه همسایه های نزدیک این کشور به اضافه ترکها در محور دموکراسی وضد اسلامگرایی طالبان با ساز برگ های قومی ومذهبی ادامه می یابد .

رودکی و ماجرای قصیده جوی مولیان

در کتاب چهار مقاله از نظامی عروضی، داستانی آمده است که گویا امیرنصر سامانی از بخارا به هرات می‌رود و دلبسته هوای هرات می‌شود. امیر، بازگشت به بخارا را چنان فصل به فصل عقب می‌اندازد که مدت چهار سال می‌گذرد. لشکریان وی که دلتنگ بخارا شده بودند، پیش رودکی می‌روند و از او می‌خواهند تا با هنر شاعری‌اش، امیر را برای بازگشت به بخارا ترغیب کند.

افغانستان

عقب‌گرد تاریخی، از بن تا استانبول!

آیا اجلاس استانبول می‌خواهد افغانستان را به دو دهه قبل بازگرداند؟ نظام و دستاوردهای بیست ساله آن را قربانی هواوهوس‌های سیاست‌مداران قدرت‌طلب و گروه‌های تروریستی ‌کند؟ این کشور و این مردم تاکی باید راه‌های رفته را بازگردند؟ تا چه زمان در جا بزنند و در خود بمانند؟