باشنده‌گان چهار ولایت کشور برای زلزله‌زده‌گان هرات کارزار جمع‌آوری کمک راه‌اندازی کردند

  • انتشار: ۱۶ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 155906

شماری از باشنده‌گان ولایت‌های خوست، غزنی، ارزگان و قندهار برای آسیب‌دیده‌گان ناشی از زمین‌لرزه‌های پیهم در هرات کارزار جمع‌آوری کمک راه‌اندازی کرده‌اند.

این کارزار روز یک‌شنبه، ۱۶ میزان، از سوی شماری از جوانان این ولایت‌ها آغاز شده است.

شماری از جوانان در چهاراهی «سرگردان» از مربوطات مرکز ولایت خوست خیمه جمع‌آوری کمک برپا کردند و تا کنون صدها تن از باشنده‌گان این ولایت، به این کارزار پیوسته‌اند.

‌تیمی از جوانان ولایت غزنی نیز که شامل داکتران، بازرگانان و دیگر اعضای یک بنیاد خیریه هستند، برای کمک به زلزله‌زده‌گان رهسپار هرات شدند.

بنیاد خیریه نصرت در غزنی هم به باشنده‌گان این ولایت، فراخوان جمع‌آوری کمک راه‌اندازی کرده است.

هم‌زمان شماری از باشنده‌گان ولایت‌های ارزگان و قندهار نیز با ایجاد صندوق‌های جمع‌آوری پول در ساحات مزدحم شهرهای این ولایات، خواستار کمک به آسیب‌دیده‌گان زمین‌لرزه‌های اخیر در هرات شده‌اند.

از سوی هم، راشد خان آرمان، ستاره تیم ملی کرکت کشور در صفحه اجتماعی ایکس نوشته است که تمام هزینه‌های مسابقه «CWC23» خود را به زلزله‌زده‌گان ولایت‌های هرات بادغیس و فراه اهدا خواهد کرد.

او افزوده است: «به‌زودی یک کمپین جمع‌آوری کمک مالی راه‌اندازی خواهیم کرد تا از کسانی‌که می‌توانند از مردم نیازمند حمایت کنند، دعوت به عمل آوریم.»

گفتنی است که زمین‌لرزه اخیر در ولایت هرات، خسارات هنگفت مالی و جانی برجا گذاشته است و مردم نیازمند کمک های عاجل بشری نیاز دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟