افزایش کرایه خانه‌ها در ولایت ننگرهار همزمان با برگشت روزافزون مهاجران افغانستانی از پاکستان

  • انتشار: ۱۵ عقرب ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 159282

افزایش برگشت اجباری مهاجرین افغانستانی از پاکستان، کرایه خانه در ولایت ننگرهار نیز افزایش یافته است.
شماری از مهاجرین می‌گویند که در حال حاضر قیمت خانه‌های کرایی بلند رفته و مهاجرین توان به کرایه گرفتن خانه را به بهای بلند ندارند. آنان از حکومت می‌خواهند که در این مورد اقداماتی را روی دست گیرد.
مسئولان محلی این ولایت می‌گویند که برای حل این مشکل اقداماتی را روی دست گرفته‌اند و در همکاری و هماهنگی با نمایندگان ناحیه‌ها می‌کوشند در قیمت‌ها کنترل داشته باشند تا بتوانند از این طریق به مهاجرین کمک کنند.
گل زمان ناصح، آمر انسجام ریاست عدلیه ننگرهار می‌گوید: «ما در هر ناحیه رئیس داریم. رئیس عمومی اتحادیه داریم. به آن‌ها گفته‌ایم هر کسی را که از امر ما تخلف می‌کند، به ما معرفی کنند.»
از سویی هم مسئولان امر به معروف طالبان در این ولایت برای کمک به مهاجرین کوچه به کوچه می‌گردند و از باشندگان این ولایت می‌خواهند تا با مهاجرین برگشت کننده از شفقت کار بگیرند و خانه های‌شان را به قیمت مناسب به کرایه بدهند.
صاحب الله نعمانی، محتسب طالبان در ولایت ننگرهار می‌گوید: «ما باید با آنان همکاری کنیم. یک سیب را نصف کنیم. به تمام مردم از طریق مساجد ابلاغ کرده‌ایم که به افغانستانی های بازگشت کننده آغوش‌شان را باز کنند، کرایه را بلند نبرند.»
اکثر مهاجرینی که از پاکستان بر می‌گردند به گونه موقت در کمپ تورخم شب و روز شان‌را سپری می‌کنند سپس هم از آنجا توسط حکومت به محلات اصلی‌شان انتقال می‌یابند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟