استولتنبرگ: روسیه قصد حمله به کشورهای عضو ناتو را ندارد

  • انتشار: ۱۹ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 152419

پس از ادعای رومانیا مبنی بر کشف قطعات پهپاد روسیه در خاکش، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (NATO) می‌گوید که تاکنون هیچ‌ نشانه‌ای از حمله روسیه به کشورهای عضو این سازمان وجود ندارد.

خبرگزاری اناتولی، شنبه‌شب، ۹ سپتامبر، به نقل از استولتنبرگ گزارش داده که وی این اظهارات را پس از نگرانی رومانیا در مورد حمله پهپادی که این کشور آن را به مسکو نسبت داده است، در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) بیان کرده است.

دبیرکل ناتو گفته است که با کلاوس یوهانیس، رییس جمهور رومانیا، در مورد جنگ اوکراین و ادعای کشف قطعات پهپاد روسی گفت‌وگوی تیلفونی داشته است.

وی تصریح کرده است: «با کلاوس یوهانیس درباره حملات روسیه به اوکراین و پیدا شدن قطعات پهپاد در رومانیا گفتگو کردم. نشانه‌ای از نیت حمله به ناتو وجود ندارد اما این حملات بی‌ٍثبات کننده هستند.»

این مقام ناتو همچنان از استقرار بیشتر جنگنده‌های F-16 امریکا در رومانیا استقببال کرده است.

استولتنبرگ پنج‌شنبه گذشته نیز اظهارات مشابه را در رابطه به این ادعای رومانیا ابراز کرد.

در همین حال، یوهانیس پس از گفت‌وگوی تیلفونی با دبیرکل ناتو مدعی شد که این قطعات مشابه با قطعات متعلق به پهپادهای مورد استفاده ارتش روسیه هستند.

این در حالی است که آنجل تیلوار، وزیر دفاع رومانیا، هفته گذشته ادعا کرد که قطعات مروبوط به پهپادهای روسی در خاکش کشف شده است.

سرباز این کشور روز شنبه (۹ سپتامبر) نیز گفتند که آنان برای دومین بار طی یک هفته اخیر قطعات جدیدی از یک پهپاد را در خاک این کشور و در نزدیکی مرز با اوکراین دریافت کرده‌اند.

مقام‌های روسیه هنوز در مورد این ادعای رومانیا واکنشی نشان ندادند.

این در حالی است که مسکو و کی‌یف، در ماه‌های اخیر از حملات پهپادی علیه یکدیگر کار می‌گیرند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟