اتحادیه اروپا: ۸۰ درصد بزرگ‌سالان در افغانستان با نوعی از ناتوانی جسمی و ذهنی زندگی می‌کنند

  • انتشار: ۱۲ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 162835

نمایندگی سیاسی اتحادیه اروپا در افغانستان به‌مناسبت «روز بین‌المللی افراد دارای معلولیت» گفته است که ۸۰ درصد از بزرگ‌سالان در افغانستان با نوعی از ناتوانی جسمی و ذهنی زندگی می‌کنند.

این نهاد امروز (یک‌شنبه، ۱۲ قوس) با نشر پستی در ایکس نوشته است: «ما همراه با شرکای خود از افغانستانی ها حمایت می‌کنیم و دسترسی همه‌جانبه و عادلانه‌ی آنان به نیازهای اساسی را تضمین می‌کنیم.»

سازمان جهانی صحت نیز به‌مناسبت این روز گفته است که ده‌ها درگیری و شماری از بحران‌های صحی، تعداد قابل توجهی از شهروندان افغانستان را با طیفی از ناتوانی جسمی و ذهنی مواجه کرده است‌.

این سازمان گفته است که افراد دارای معلولیت در معرض خطر ابتلا به طیف وسیعی از بیماری‌ها هستند و در زندگی روزمره‌ی خود محدودیت‌های بیشتری را تجربه می‌کنند.

سازمان جهانی صحت بر مشارکت کامل افراد دارای معلولیت در اجتماع تأکید کرده و از نهادهای همکار خود برای فراهم‌کردن دسترسی افراد دارای معلولیت به خدمات اساسی، سپاسگزاری کرده است.

روز سوم دسامبر به‌منظور یادآوری از حقوق، چالش‌ها و مشکلات افراد دارای معلولیت و افزایش آگاهی در مورد توانایی‌ها و دست‌آوردهای آنان به‌نام «روز بین‌المللی افراد دارای معلولیت» نام‌گذاری شده است.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، یک میلیارد نفر دارای معلولیت هستند و ۸۰ درصد آنان در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟