اتحادیه اروپا: تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران لغو نمی‌شود

  • انتشار: ۲۵ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 157014

شورای اتحادیه اروپا اعلام کرده است که اقدام‌های محدود کننده خود علیه جمهوری اسلامی ایران را حفظ می‌کند و تحریم‌هایی که قرار بود از روز ۱۸ اکتوبر لغو شوند، فعال باقی می‌مانند.

به گزارش یورو نیوز، شورای اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه، ۱۷ اکتوبر، در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این اتحادیه دلیل‌های معتبری دارد که برپایه آن از لغو محدودیت‌هایی که قرار بود در ۱۸ اکتوبر سال روان میلادی لغو شوند، خودداری کند.

کشورهای اروپایی تاکید کرده‌اند با توجه به این که ایران به تعهدهای خود ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل عمل نمی‌کند، اروپا نیز همچنان تحریم‌های خود در حوزه منع اشاعه و تسلیحاتی را فعال نگه می‌دارد.

در بخش دیگری از بیانیه شورای اروپا تاکید شده است که اقدامات اروپا به معنای وضع تحریم جدید علیه ایران نیست و تمام تحریم‌هایی که پیشتر براساس برجام علیه ایران لغو شده، همچنان غیرفعال خواهند بود.

در همین حال، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این تصمیم گفته است که تهران ضمن محکوم کردن این تصمیم، آن‌را اقدامی «یک‌جانبه، غیرقانونی و غیرقابل توجیه» می‌داند.

این در حالی است که بربنیاد معاهده برجام، اروپا پذیرفته بود که در سال هشتم توافق یعنی ۱۸ اکتوبر سال ۲۰۲۳ که آن ‌را «روز انتقال» نامیده‌اند تحریم‌های تسلیحاتی ایران را لغو کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟