استقبال «کرزی» و «اتمر» از پیشرفت در روند مذاکرات صلح

  • انتشار: ۷ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 52961

«حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان و «حنیف اتمر» مشاور سابق شورای امنیت ملی و نامزد انتخاباتی صلح و اعتدال، از پیشرفت ها در مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری اطلس، نشست شش روزه مذارکات صلح در قطر، دیروز (6 دلو) پایان یافت. زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز، مذاکرات با نمایندگان سیاسی طالبان را امیدوار کننده و رو به پیشرف عنوان کرد.

در همین حال، کرزی رییس جمهور سابق کشور با انتشار بیانیه ای، با استقبال از گفتگو های صلح میان خلیلزاد و نمایندگان طالبان، تاکید نمود، «مذاکرات صلح زمانی مثبت ارزیابی خواهد شد که خونریزی در کشور پایان داده شود.»

اقای کرزی خاطرشان کرد؛ صلح باید باید طوری پیش برده شود که به وحدت ملی و استقلال کشور هیچ گونه آسیبی وارد نشود.

از سویی دیگر حنیف اتمر نامزد انتخاباتی صلح و اعتدال نیز با صدور یک اعلامیه، از پیشرفت های بوجود آمده در مذاکرات صلح ابراز امیداوری نمود و تصریح کرد که از پیشرف این روند حمایت میکند.

آقای اتمر صلح بین الافغانی را تنها راه پایان جنگ در افغانستان خواند و تاکید نمود؛ مذاکرات صلح در غیاب حکومت تردید هایی را به میان آورده از همین روی حکومت افغانستان بایستی با جدیت بر بحث های جاری صلح نظارت داشته باشد.

در این اعلامیه همچنین از طالبان خواسته شده برای حفاظت از منافع ملی، از مذارکات بین الافغانی حمایت کرده و به شکل واقعی در افغانستان صلح کنند



نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟