یک مرد اهل افغانستان در امریکا به یک مورد قتل به حبس ابد محکوم شد

  • انتشار: ۲۹ حوت ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 175686

هیأت منصفه‌ی دادگاهی در ایالت نیومکزیکو امریکا یک پناه‌جوی اهل افغانستان را در اولین مورد از سه پرونده‌ی قتل مجرم شناخت.

او متهم به قتل سه مرد مسلمان در آلبوکرکی، بزرگ‌ترین شهر این ایالت در تابستان ۲۰۲۲ است که باعث بروز ترس در جامعه‌ی مسلمانان شد.

براساس گزارش رویترز، محمد سید ۵۳ ساله، تا اکنون به‌دلیل «قتل درجه‌یک» آفتاب حسین ۴۱ ساله به حبس ابد محکوم شده است.

جسد حسین که به‌گفته‌ی پولیس به ضرب گلوله کشته شده، در ۲۶ جولای ۲۰۲۲، در جنوب‌شرقی آلبوکرکی در کنار موتری پیدا شد.

در طول محاکمه از روی موبایل محمد سید مشخص شده که او هنگام وقوع حادثه در محل حاضر بوده و گلوله‌های استفاده‌شده با تفنگ نیمه اتوماتیکی که در خانه‌ی محمد یافت شده مطابقت دارد.

محمد به قتل «محمدافضل حسین» ۲۷ ساله، در اول آگست ۲۰۲۲ و قتل «نعیم حسین» در پنجم آگست نیز متهم است. هر دو قتل در خیابان‌های نزدیک خیابان مرکزی آلبوکرک رخ داده است.

برخی از گروه‌ها و رسانه‌های مسلمان امریکا این قتل‌ها را به خشونت‌های فرقه‌ای مرتبط می‌دانند، اما پولیس و جامعه‌ی اسلامی آلبوکرک، دشمنی‌های ‌فردی را دلیل آن اعلام کرده است.

هر سه مرد کشته‌شده اصالتا پاکستانی یا افغانستانی بودند و با محمد در بزرگ‌ترین مسجد آلبوکرکی به نماز می‌رفتند.

محمد از زمان آمدنش به ایالات متحده سابقه‌ی جنایات دیگری، از جمله یک مورد خشونت خانگی دارد.

انتظار می‌رود که او در دادگاه بعدی به‌خاطر قتل محمدافضل حسین که شب‌هنگام در حال قدم‌زدن در نزدیکی خانه‌اش مورد اصابت گلوله قرار گرفت، محاکمه شود.

محمدامتیاز حسین، برادر حسین گفت: «جامعه‌ی مسلمان تا حدودی از این‌که فردی قاتل پشت میله‌های زندان است و دیگر هیچ برادر و پسری قربانی آن کینه‌ورز نخواهد شد، خاطرش آسوده است.» وی افزود که هنوز تاریخی برای محاکمه تعیین نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟