گلوب اند میل: طالبان، افغانستان را به پناهگاه تروریستان مبدل کرده است

  • انتشار: ۸ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 176375

روزنامه گلوب اند میل گزارش داده که افغانستان دوباره به «پناه‌گاه تروریستان» مبدل شده و حاکمیت طالبان به گروه‌های مانند داعش اجازه داده است تا جنگ‌جویان خود را بسیج کنند.

این روزنامه کانادایی روز سه‌شنبه، ۷ حمل با نشر گزارشی نوشته است که دو سال حاکمیت طالبان باعث شد تا داعش اعضای جدید را حتی از صفوف این گروه جذب کند.

در گزارش آمده که همدردی ایدیولوژیک طالبان با شماری از «گروه‌های تروریستی» مانند القاعده و تی‌تی‌پی به این معنا است که این گروه تمایلی ندارد تا در برابر تهدیدات ناشی از آن‌ها برای کشورهای منطقه اقدام کند.

طبق گزارش، طالبان از یک سو زنان را از حقوق اساسی و اولیه‌شان محروم و از سوی دیگر زمینه تجدید حیات را برای داعش فراهم کرده‌اند.

در همین حال، این روزنامه نوشته است: «گزارش‌های امنیتی و کارشناسان تخمین زده‌اند که حدود شش هزار جنگ‌جوی خارجی ممکن است به افغانستان زیر کنترل طالبان نقل‌مکان کرده باشند.»

پس از به قدرت رسیدن طالبان، شاخه خراسان گروه داعش حملاتش در افغانستان و منطقه را شدت بخشیده است.

در آخرین مورد، یک مهاجم انتحاری داعش شماری از جنگ‌جویان طالبان را در مقابل دفتر نمایندگی کابل بانک در قندهار هدف قرار داد که در نتیجه آن ۴۵ تن کشته و ۵۶ تن دیگر زخمی شدند.

روز گذشته متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده نیز گفت که افغانستان نباید به «پناه‌گاه امن تروریستان» مبدل شود و آنان نگران تهدیدات داعش در این کشور و منطقه هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟