گلبدین حکمتیار: طالبان آسمان افغانستان را در بدل بسته‌های دالر به امریکا فروخته است

  • انتشار: ۲۴ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 177457

رهبر حزب اسلامی افغانستان در پیام عیدی خود گفته افغانستان هنوز به آزادی و استقلال کامل دست نیافته و فضای هوایی این کشور هنوز تحت سلطه امریکاست.

به گفته گلبدین حکمتیار، افغانستانی ها و مردم جهان فکر می‌کنند بسته‌های دالری که از امریکا می‌آید، قیمت خرید حریم هوایی افغانستان است.

با این حال آقای حکمتیار تاکید کرده است که «باید این اتهام را نادرست اثبات کنیم.»

گلبدین حکمتیار بسته‌های دالر امریکایی را «کیسه‌های زهر» خوانده و گفته «نیت و انگیزه‌های شیطانی» پشت آن نهفته است.

رهبر حزب اسلامی از طالبان خواسته است که این بسته‌های دالر را رد کند چرا که به گفته او این پول‌ها «نه دین ما را اعتبار می‌بخشد» و «نه ایمان و شرافت ما را.»

در بیانیه مفصلی که از آدرس‌های نزدیک به گلبدین حکمتیار به شمول حبیب‌الرحمن حکمتیار، پسر او روز چهار شنبه (۲۲ حمل) نشر شد، آمده است هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی همچنان در فضای افغانستان گشت‌زنی و حملات خودسرانه می‌کنند و طالبان از کنترول آنها ناتوان‌اند.

درخواست پرداخت غرامت از سوی امریکا

گلبدین حکمتیار در بیانیه جدید خود نوشته است طالبان در معاهده دوحه باید از امریکا می‌خواست بخاطر ویرانی افغانستان و قتل یک میلیون افغانستانی غرامت بپردازد.

به گفته آقای حکمتیار به جای چنین چیزی، در معاهده دوحه آمده است که «امریکا در بازسازی افغانستان کمک خواهد کرد.»

رهبر حزب اسلامی گفته افغانستان باید غرامت مرگ یک میلیون افغانستانی و ویرانی این کشور را از امریکا مطالبه کند زیرا به گفته او امریکا وامدار این کشور است.

او گفته هر نوع تعامل سیاسی با امریکا باید به پرداخت غرامت مشروط باشد.

محاصره سفارت امریکا و اخراج دیپلومات‌های امریکایی

در پیام عیدی گلبدین حکمتیار آمده است اگر ایالات متحده امریکا به «اشغال فضای افغانستان» پایان ندهد، باید سفارت این کشور در کابل محاصره و همه امریکایی‌ها از جمله کارمندان سفارت این کشور از افغانستان اخراج شود.

این در حالی است که ایالات متحده امریکا در بیانیه‌های رسمی بازگشایی سفارت خود در کابل را تایید نکرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟