کمیته مشترک به منظور تسهیل تجارت میان افغانستان و ایران ایجاد شد

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 179531

نورالدین عزیزی که برای شرکت در یک نشست اقتصادی به ولایت سیستان و بلوچستان ایران سفر کرده، از ایجاد یک کمیته مشترک تخنیکی میان دو کشور به منظور توسعه‌ تجارت و ترانزیت از مسیر چابهار خبر داده است.

رادیوی ملی تحت کنترل طالبان روز پنجشنبه، ۱۳ ثور گزارش داده که مقام‌های ایرانی در دومین روز نشست درباره موضوعات تجارتی از جمله سهولت‌ها و امکانات جاده‌ای و ریلی در مسیر چابهار و میلک، رفع محدودیت‌های ترانزیتی از مسیر چابهار، امتیازات تفاوت سوخت و ایستگاه‌های ترانزیتی گفتگو کرده‌اند.

همزمان محمد کرمی؛ والی سیستان و بلوچستان گفته که اقتصاد افغانستان ایران بسیار مهم است. او در این نشست درباره امکان سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان ایران و افغانستان گفت که باید برای اجرایی شدن این توافقات جلسات و پیگیری‌های خوبی انجام شود تا هر دو کشور بتوانند از توان یکدیگر برای پیشبرد اهداف شان بهره بگیرند.

وی افزوده که توافقات برای تسهیل شدن روند تجارت و‌ ترانزیت باید طوری باشد که تجارت به راحتی انجام شود و هر دو کشور از ظرفیت‌های خوبی که در مرز دارد بهره‌مند شوند.

این مقام ایرانی همچنین گفته در سفرهای قبلی توافقاتی بین ایران و‌ افغانستان صورت گرفت که بخشی از آن تسهیل روند تجارت است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟