کمک نظامی ۳۱۳ میلیون دالری دنمارک به اوکراین

  • انتشار: ۳۰ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 178038

ترولز لوند پولسن، وزیر دفاع دنمارک از ارایه بسته جدید کمک نظامی ۳۱۳ میلیون دالری این کشور به اوکراین خبر داده است.

لوند پولسن روز چهارشنبه، ۱۷ اپریل گفته که این بسته کمک نظامی شامل تجهیزات نیروی دریایی، گلوله و پهپاد است.

وی افزوده است: «این بسته کمکی همچنان شامل تجهیزات است که به اوکراین اجازه می‌دهد تا خط تولید قطعات موشکی را با همکاری هالند و جمهوری چک در کی‌یف راه‌اندازی کند.»

به گفته وزیر دفاع دنمارک، سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت دفاعی اوکراین، یک راهکار جدید است که کی‌یف را قادر به تولید تجهیزات نظامی بیشتری می‌کند.

این مقام دفاعی دنمارک تصریح کرده است: «در ماه مارچ از برخی شرکت‌های دفاعی اوکراین در کی‌یف بازدید کردم و مشخص شد که توانایی‌های زیاد برای همکاری‌های وجود دارد که می‌تواند تجهیزات لازم را برای اوکراین فراهم کند، تجهیزاتی که به تغییر وضعیت در میدان جنگ کمک خواهد کرد.»

خبرگزاری اناتولی به نقل از لوند پولسن گزارش داده است که اختصاص این کمک نظامی به اوکراین، سایر کشورها را تشویق می‌کند که کی‌یف را در مبارزه با روسیه کمک کنند.

این در حالی است که دولت دنمارک در ماه مارچ گذشته نیز یک بسته کمک نظامی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دالر به کی‌یف ارایه کرده بود.

این کشور اروپایی چندی پیش هم پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون دالر برای بازسازی زیرساخت‌های انرژی در اوکراین اختصاص داده بود.

براساس اطلاعات، دنمارک چهارمین کمک‌کننده بزرگ کی‌یف است که طی بیش از دو سال گذشته حدود هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون دالر کمک نظامی به اوکراین ارایه کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟