کرزی حمله تروریستی مسکو را محکوم کرد

  • انتشار: ۴ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 175920

حامد کرزی؛ رییس جمهور پیشین افغانستان حمله تروریستی مرگبار در مسکو که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شده را محکوم کرد.

حامد کرزی؛ رییس جمهور پیشین افغانستان حمله جمعه‌شب، سوم حمل، حمله تروریستی در مسکو را با شدید‌ترین الفاظ تقبیح کرده است.

او همچنین با روسیه و خانواده‌های قربانیان این رویداد ابراز همدردی کرده است.

این در حالی است که پیش‌تر علی‌مثیم نظری؛ مسئول روابط خارجی «جبهه مقاومت ملی افغانستان» هم با کسانی که از حمله در یک سالون کنسرت در مسکو متاثر شده‌اند، ابراز همدردی کرده است.

او گفت که «اشغال» افغانستان به‌دست طالبان و «۲۱ شبکه تروریستی منطقه‌ای و جهانی دیگر» تهدیدی مستقیم برای همه است.

آقای نظری افزود که برای جامعه جهانی ضروری است که در برابر این «دشمن مشترک» بایستد تا امنیت جهانی برای همه تضمین شود.

عبدالقهار بلخی؛ سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز با نشر بیانیه‌ای در شبکه ایکس حمله مرگبار مسکو را «تروریستی» خوانده و آن را محکوم کرده است.

او گفته وزارت خارجه طالبان حمله تروریستی اخیر در مسکو را که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، به شدت محکوم می‌کند و آن را نقض آشکار تمام استندردهای انسانی می‌داند.

بلخی افزوده‌: داعش که غیرنظامیان را در افغانستان و سایر مناطق جهان نیز هدف قرار داده است، بار دیگر با این حادثه به وضوح نشان داد که گروهی در دست سازمان‌های اطلاعاتی است که هدفش بدنام کردن اسلام و تهدیدی برای کل منطقه است.

وزارت خارجه طالبان افزوده: کشورهای منطقه باید موضعی هماهنگ، روشن و قاطع در برابر چنین حوادثی که برای بی‌ثباتی منطقه‌ای است اتخاذ کنند.

انفجار جمعه‌شب در یک سالون کنسرت در مسکو، تاکنون دست‌کم ۶۰ کشته و ۱۴۵ زخمی برجا گذاشته است.

روسیه این حمله را تروریستی خوانده است.

گروه داعش مسئولیت این رویداد را بر عهده گرفته؛ اما معلوم نیست که این حمله در کجا سازمان‌دهی شده است.

این در حالی است که ماه گذشته نهادهای امنیتی روسیه گفتند که از یک حمله شاخه داعش خراسان جلوگیری کرده‌اند.

در همان‌ زمان سفارت امریکا در روسیه نیز درباره برنامه «حمله قریب‌الوقوع افراط‌گرایان» در مسکو هشدار داده بود و از شهروندان امریکایی خواسته بود که از شرکت در تجمعات خودداری کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟