کدهای مخفی و جذاب گوشی های آیفون و اندروید

  • انتشار: ۳ سنبله ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 91782

گوشی‌های تلفن همراه حاوی اطلاعات زیادی دربارهٔ سیستم عامل و سخت‌افزار به کار رفته در خود هستند. البته اغلب کاربران نمی‌دانند که چطور می‌توان به این اطلاعات دسترسی پیدا نمود. اما اگر کدهای مخفی گوشی تلفن همراه خود را بدانید، قادر خواهید بود کارهایی همچون بازگرداندن گوشی خود به تنظیمات کارخانه، دسترسی به اطلاعات دوربین مخفی، پشتیبان‌گیری از اطلاعات شخص و … را انجام دهید.

نکته اصلی اینجاست که این کدها که کدهای USSD نام دارند آنچانی هم که می‌گویند مخفی نیستند، اما شناخته شده نیز نمی‌باشند. هنگامی که شما این کدها را شماره‌گیری می‌کنید، گوشی‌های تلفن همراه شما یا عملیات معینی را انجام می‌دهد یا اطلاعات خاصی را به شما ارائه می‌کند.

کدهای مخفی و جذاب گوشی های تلفن همراه
کدهای مخفی و جذاب گوشی های تلفن همراه

البته این کدها بسته به نوع گوشی شما متغیر است. اما معمولاً این کدهای مخفی و جذاب به دو دسته کدهای گوشی‌های آیفون و کدهای گوشی‌های اندروید تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه شماری از این کدهای مخفی را به شما معرفی خواهیم کرد اما پیش از آن باید دربارهٔ یک موضوع دیگر که ممکن است بعضی از خوانندگان اطلاع نداشته باشند، بگوییم.

چگونه می‌ توان از کدهای مخفی استفاده کرد

برای استفاده از این کدها کافی است برنامه پیش فرض شماره‌گیری گوشی تلفن همراه خود را باز نموده و انگشت خود را روی دکمه‌های معینی فشار بدهید. به عنوان مثال با شماره‌گیری کد ##۱۲۳۴## در شماری از گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید اطلاعات سیستم عامل گوشی تلفن همراه شما به نمایش درخواهد آمد.

کدهای مخفی و جذاب گوشی های آیفون

شرکت اپل برای گوشی های تلفن همراه آیفون کدهای مخفی ویژه ای گذاشته است. شماری از این کدها ممکن است بنا به مدل گوشی یا نوع سخت افزار به کار رفته در آن همانند سی پی یو، اندکی متفاوت باشند.

مشاهده قدرت آنتن‌دهی آیفون

دسترسی به اطلاعات مربوط به قدرت سیگنال یا آنتن‌دهی گوشی آیفون شما در موارد زیادی می‌تواند به در شما بخورد. برای دسترسی به این اطلاعات تنها لازم است تا کد *۳۰۰۱#۱۲۳۴۵#* را به وسیله صفحه کلید گوشی تلفن همراه خود تایپ کرده و سپس دکمه سبز برقراری تماس را فشار دهید.

دکمه پاور گوشی آیفون خود را فشار دهید و آن را برای لحظاتی نگه دارید تا هنگامی که صفحه Slide to Power Off نشان داده شود. پس از آن دکمه خانه را فشار دهید و نگهش دارید. اگر به گوشه سمت چپ گوشی آیفون خود توجه نمایید درخواهید یافت که در عوض چند نقطه، یک عدد به نمایش درآمده است. هر اندازه که این عدد به صفر نزدیکتر باشد قدرت سیگنال یا آنتن‌دهی گوشی آیفون شما بهتراست. اعداد بین ۴۰- و ۸۰- نیز به معنای قدرت سیگنال دهی خوب گوشی آیفون شما است. اما اگر این عدد در حدود ۱۴۰- باشد بدین معناست که گوشی شما هیچ سیگنالی ندارد و نمی‌توانید با کسی ارتباط داشته باشید.

مشاهده کد IMEI گوشی آ‌یفون

هر گوشی تلفن همراه یک کد ۱۵ رقمی منحصر به فرد دارد که به شماره IMEI معروف است. شما نمی‌توانید دو گوشی تلفن همراه در دنیا بیاببید که یک کد IMEI مشابه داشته باشند. زمانی که می‌خواهید یک گوشی آیفون بخرید برای اینکه از اصالت و مقدار کارکرد آن آگاه شوید می‌توانید در بخش وضعیت فعال سازی قفل وب سایت اپل کد IMEI گوشی مورد نظر را وارد نموده و این موضوع را بررسی نمایید. برای دیدن کد IMEI شما می‌توانید کد *#۰۶# را توسط گوشی تلفن آیفون شماره‌گیری نمایید. بعد از وارد کردن این کد، IMEI گوشی آیفون به نمایش در خواهد آمد.

پنهان سازی شماره تماس گیرنده

به جهت اینکه شماره تلفن شما در گوشی تلفن همراه شخصی که با او تماس گرفته اید نشان داده نشود می توانید کد #۳۱# را در ادامه شماره تلفن مخاطب خود شماره گیری نمایید. همچنین در شماری از اپراتورهای تلفن همراه اگر پیش از شماره مخاطب کد *۶۷ را بیاورید شماره تلفن شما برای مخاطب تان نمایش داده نمی شود. البته این کد در همه گوشی های آیفون و همه اپراتورهای تلفن همراه کار نمی کند.

چک کردن وضعیت انتقال تماس

اگر قابلیت انتقال تماس را در گوشی تلفن آیفون خود فعال نموده‌اید برای چک کردن این موضوع که آیا این قابلیت روشن است یا خیر می‌توانید کد *#۲۱# را شماره‌گیری نمایید. بعد از شماره‌گیری این کد، روشن بودن یا نبودن قابلیت انتقال تماس گوشی شما و اینکه در صورت روشن بودن انتقال تماس، تماس‌های شما بر روی چه شماره تلفنی منتقل می‌شود، مشخص خواهد شد.

یافتن شماره مرکز پیامک آیفون

مرکز پیامک آیفون جایی است که به وسیله آن همه پیامک‌های خود را دریافت می‌نمایید. اگر فکر می‌کنید که در دریافت پیام‌های تان مشکلی وجود دارد می‌توانید با پیدا کردن شماره مرکز پیامک آیفون گوشی خودتان، آن را رفع کنید. برای پیدا کردن این شماره کد *۵۰۰۵*۷۶۷۲# را در گوشی آیفون خود شماره‌گیری نمایید.

کدهای مخفی و جذاب گوشی های اندروید

برخلاف گوشی‌های تلفن همراه آیفون که تنها توسط یک شرکت تولید می‌شوند، گوشی‌های اندرویدی توسط شرکت‌های مختلف و متنوعی تولید و روانه بازار شده‌اند. به همین دلیل کدهای مخفی در گوشی‌های اندرویدی ممکن است بنا به شرکت تولیدکننده آن یا مدل گوشی تفاوت داشته باشد. اما بیشتر کدهای مخفی در بیشتر گوشی‌های اندرویدی یکسان هستند. همچنین تنوع زیاد تولیدکنندگان و مدل‌های گوشی‌های اندرویدی موجب شده تا تعداد کدهای مخفی آن‌ها بسیار بیشتر از گوشی‌های آیفون باشد. در ادامه شماری از این کدها در جدول زیر می‌آید.

  توضیح کدهای مخفیکد
منوی آزمایش*#*#۴۶۳۶#*#*
نمایش اطلاعات درباره دستگاه*#*#۴۶۳۶#*#*
بازگرداندن به وضعیت کارخانه*#*#۷۷۸۰#*#*
اطلاعات دوربین*#*#۳۴۹۷۱۵۳۹#*#*
پاک کردن کامل دستگاه، نصب میان‌افزار جدید  (stock)*2767*3855#
پشتیبان گیری از همه فایل‌های چندرسانه‌ای*#*#۲۷۳۲۸۳*۲۵۵*۶۶۳۲۸۲*#*#*
آزمایش LAN بی‌سیم*#*#۲۳۲۳۳۹#*#* OR *#*#526#*#*
تغییر رفتار دکمه پاور*#*#۷۵۹۴#*#*
آزمایش سریع موقعیت‌یاب جهانی*#*#۱۴۷۲۳۶۵#*#*
حالت آزمایش برای فعالیت سرویسی را آماده می‌کند*#*#۱۹۷۳۲۸۶۴۰#*#*
آدرس مک وای‌فای*#*#۲۳۲۳۳۸#*#*
آزمایش دیگر موقعیت‌یاب جهانی*#*#۱۵۷۵#*#*
آزمایش مسیریابی بسته‌ها*#*#۰۲۸۳#*#*
آزمایش صدا*#*#۰۶۷۳#*#*OR *#*#0289#*#*
آزمایش لرزش و نور پشتی*#*#۰۸۴۲#*#*
بررسی نسخه نمایشگر لمسی*#*#۲۶۶۳#*#*
آزمایش LCD*#*#0*#*#*
آزمایش صفحه لمسی*#*#۲۶۶۴#*#*
آزمایش حس‌گر مجاورتی*#*#۰۵۸۸#*#*
نسخه حافظه اصلی*#*#۳۲۶۴#*#*
آزمایش بلوتوث*#*#۲۳۲۳۳۱#*#*
آزمایش Field  *#*#7262626#*#*
بررسی آدرس بلوتوث دستگاه*#*#۲۳۲۳۳۷#*#
نظارت بر سرویس گوگل تاک*#*#۸۲۵۵#*#*
PDA, Hardware, Phone and RF Call Date info*#*#4986*2650468#*#*
بررسی میان‌افزار گوشی و PDA*#*#1234#*#*
نسخه سخت‌افزاری FTA*#*#2222#*#*
نسخه نرم‌افزاری FTA*#*#1111#*#*
نمایش شماره سریال گوشی (IMEI )*#06#
فعال‌سازی حالت شماره‌گیری صوتی*#*#۸۳۵۱#*#*
غیرفعال کردن حالت شماره‌گیری صوتی*#*#۸۳۵۰#*#*
منوی Epst را نشان می دهد##۷۷۸ +call
نمایش زمان ساخت و تغییر شماره فهرست*#*#۴۴۳۳۶#*#*
حذف تنظیمات مربوط به گوگل*#*#۷۷۸۰#*#*
نصب مجدد میان‌افزار*۲۷۶۷*۳۸۵۵#
به کار گرفته شده برای ورود به حالت سرویس*#*#۱۹۷۳۲۸۶۴۰#*#*
وضعیت باتری*#۰۲۲۸#
دسترسی به منوی ساخت داده‌ها*#۲۷۳۲۸۳*۲۵۵*۳۲۸۲*#
مشاهده وضعیت استفاده از داده‌ها*#۳۲۸۲*۷۲۷۳۳۶*#
منوی به‌روزرسانی گوشی*#۸۷۳۶۳۶۴#
انتخاب باند RF*#2263#
پیکربندی عیب‌یابی*#۹۰۹۰#