کابلوف: نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان با توافق طالبان برگزار شود

  • انتشار: ۴ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 178594

ضمیر کابلوف؛ نماینده ویژه روسیه برای افغانستان در دیدار با امیرخان متقی؛ وزیر خارجه طالبان تاکید کرده که نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان باید با موافقت این گروه برگزار شود.

وزارت امور خارجه طالبان اعلام کرده که آقای متقی امروز سه‌شنبه، ۴ ثور با نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان دیدار کرده است.

بر بنیاد خبرنامه، ضمیر کابلوف گفته است که هر نشستی که در مورد افغانستان برگزار می‌شود، باید با توافق طالبان برگزار شود. او افزوده که که کشورهای جهان باید به جای استفاده از میکانیزم‌های چندجانبه، روابط خود را با طالبان از طریق میکانیزم‌های دوجانبه حفظ کنند.

نماینده ویژه روسیه برای افغانستان همچنین خواستار آزادی دارایی‌های مسدود شده افغانستان شده است.

در همین حال، امیرخان متقی روابط افغانستان با روسیه را «بسیار مهم» خوانده و گفته این گروه تقریبا در تمام کشورهای منطقه سفارت‌خانه‌های فعال دارد.

او درباره نشست دوحه نیز گفته که مقام‌های طالبان مشغول گفتگو با سازمان ملل هستند تا پس از «شفاف‌سازی» در مورد دستور کار و ترکیب نشست آینده دوحه، موضع این گروه را اعلام کنند.

وزیر خارجه طالبان همچنین تاکید کرده که نیازی به تعیین نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان وجود ندارد.

دومین نشست دوحه در ماه حوت سال ۱۴۰۲ خورشیدی با حضور دست‌کم ۲۵ دیپلمات از کشورهای مختلف، اما بدون حضور گروه طالبان برگزار شده بود. هنوز معلوم نیست که نشست بعدی دوحه درباره افغانستان چه زمانی برگزار می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟