چین خواهان محافظت شهروندانش در پاکستان شد

  • انتشار: ۸ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 176334

به دنبال ناامنی و کشته شدن چند انجنیر چینی در پاکستان، سفارت چین خواهان محافظت شهروندانش در پاکستان شده و از حکومت شهباز شریف خواسته تا از شهروندان این کشور محافظت کند.

در پی کشته‌شدن پنج انجنیر چینی در یک حمله انتحاری در خیبرپختونخوا، سفارت چین روز سه‌شنبه، ۷ حمل از حکومت پاکستان خواست تا در مورد این رویداد تحقیقات کامل انجام داده و عاملان آن را «به شدت مجازات کند.»

این سفارت خواهان تامین امنیت شهروندان چین در پاکستان شده است.

سفارت چین در اسلام‌آباد گفته که این انجنیران چینی ساعت یک عصر روز سه‌شنبه، در منطقه شانگلا در شهر بشام ایالت خیبرپختونخوا زمانی مورد حمله انتحاری قرار گرفتند که موتر حامل‌شان به سوی بند برق آبی داسو در حرکت بود.

سفارت چین در پاکستان این حمله را محکوم کرده و گفته که در همکاری با پاکستان تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا پس لرزه‌های این حمله را مدیریت کند.

به نظر می‌رسد که چین نگران تاثیر این حادثه بر روحیه شرکت‌ها و انجنیران چینی است که در پروژه‌های مختلف در سراسر پاکستان کار می‌کنند.

شهباز شریف؛ نخست وزیر پاکستان با محکوم کردن این رویداد، وعده پیگرد عاملان حمله به مهندسان چینی را داد.

او روز گذشته برای ابراز همدردی به سفارت چین در اسلام آباد رفت.

در خبرنامه سفارت چین آمده است که این کشور تمام تلاش خود را برای حفاظت از شهروندان، شرکت‌ها و پروژه‌های چینی در پاکستان به خرج می‌دهد و از شهروندانش هم خواسته که احتیاط لازم را روی دست گیرند.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است. تحریک طالبان پاکستان دست‌داشتن‌ در این حمله را رد کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟