پاکستان: شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی اسلام‌آباد را هدف قرار می‌دهند

  • انتشار: ۲۹ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 177910

برخی از فرماندهان ارشد نظامی پاکستان می‌گویند که گروه‌های مخالف دولت این کشور مستقر در افغانستان، منافع اقتصادی اسلام‌آباد را هدف قرار می‌دهند.

فرماندهان نظامی پاکستان این اظهارات را روز سه‌شنبه، ۲۸ حمل طی نشستی که به ریاست جنرال سید عاصم منیر، رییس ارتش این کشور در مرکز فرماندهی ارتش پاکستان در شهر راولپندی برگزار شده است، بیان کرده‌اند.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای نگاشته که این نشست به‌منظور رسیده‌گی به تهدیدات احتمالی «گروه‌های تروریستی» از خاک افغانستان زیر سلطه طالبان برگزار شده است.

مقام‌های نظامی پاکستان بدون نام گرفتن از گروه مشخصی گفته‌اند که شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان، امنیت منطقه و جهان را با خطر روبه‌رو می‌کنند.

از دید اسلام‌آباد تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی)، ارتش آزادی‌بخش بلوچستان و داعش «گروه‌ تروریستی» هستند.

براساس گزارش پاکستان‌تودی، آنان با محکوم کردن حمله اخیر شبه‌نظامیان بر موتر حامل انجنیران چینی در ایالت خیبر پختون‌خواه و حمله بر یک موتر حامل غیرنظامیان در ایالت بلوچستان پاکستان گفته‌اند که شبه‌نظامیان به‌عنوان نیروهای نیابتی منافع اقتصادی این کشور، به‌ویژه کریدور اقتصادی چین و پاکستان را هدف قرار می‌دهند.

این در حالی است که پیش از این نیز دولت پاکستان از فعالیت شبه‌نظامیان مخالفش در خاک افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

طالبان تا کنون در مورد این اظهارات واکنشی نشان نداده‌اند، اما پیش از این، مقام‌های این گروه حضور شبه‌نظامیان مخالف دولت پاکستان در افغانستان را رد کرده و گفته بودند که خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟