پاکستان: افغانستان صلح‌آمیز نیاز استراتژیک برای رفاه منطقه است

  • انتشار: ۱۸ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 176995

پاکستان صلح در افغانستان را نیازی مهم برای رفاه منطقه خوانده و اعلام کرده که افغانستان صلح‌آمیز، نیاز استراتژیک برای رفاه منطقه است.

وقار احمد؛ دبیر امنیت ملی پاکستان پس از پایان نشست دو روزه دبیران امنیت ملی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای، اعلام کرد که افغانستان صلح‌آمیز و با ثبات برای رفاه منطقه یک نیاز استراتیژیک است.

ممتاز زهرا بلوچ؛ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان به نقل از وقار احمد گفته که او از اعضای سازمان شانگهای خواسته تا برای حل چالش‌ها از یک سیاست جامع و گسترده درباره افغانستان پشتیبانی کنند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: «او در بیانیه‌اش افغانستان صلح‌آمیز و پایدار را یک نیاز استراتژیک برای رفاه منطقه‌ای خوانده و از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای خواسته تا برای پشتیبانی و حل چالش‌ها از یک سیاست جامع و هماهنگی بیش‌تر در برابر افغانستان کار بگیرند.»

در همین حال، در بیانیه پایانی نوزدهمین نشست دبیران امنیت ملی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در قزاقستان، بار دیگر از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی شده است.

در این بیانیه از طالبان خواسته شده تا به تعهدات خود در پیکار با تروریزم به‌ویژه سرکوب گروه‌های دیگر که اعضای این سازمان را تهدید می‌کنند، عمل کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟