پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناه‌جویان غیرقانونی به رواندا را تصویب کرد

  • انتشار: ۴ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرینبین الملل
  • شناسه مطلب: 178517

پارلمان بریتانیا سرانجام طرح جنجالی اخراج پناه‌جویان «غیرقانونی» به رواندا را تصویب کرده است.

بربنیاد گزارش اسوشیتدپرس، این طرح بامداد سه‌شنبه، ۲۳ اپریل، ساعاتی پس از آن‌که ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا وعده اخراج پناه‌جویان غیرقانونی را داد، مورد تایید پارلمان آن کشور قرار گرفت.

در گزارش آمده است که این طرح در ماه جولای سال روان اجرا می‌شود و پرونده‌های مهاجران غیرقانونی که پناه‌جویان اهل افغانستان نیز شامل آن است، در روندا بررسی خواهد شد.

پیش از این، مجلس اعیان بریتانیا به معافیت نظامیان حکومت پیشین افغانستان و مترجمان سابق نیروهای بریتانیایی از اخراج به رواندا رأی داده بود.

با این حال، اگر این پناه‌جویان رواندا در معرض «خطر واقعی، قریب‌الوقوع و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیر» قرار می‌گیرند، می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند و دادگاه در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

این در حالی است که روزنامه گاردین به نقل از منابع خود در وزارت داخله بریتانیا گزارش داده بود که پناه‌جویان افغانستانی در صورتی که واجد شرایط برنامه «جابه‌جایی و کمک‌ به افغانستانی ها» باشند، از فهرست اخراج به رواندا حذف خواهند شد.

براساس این لایحه، دولت بریتانیا براساس یک برنامه پنج ساله، پناه‌جویانی را که به آن کشور وارد می‌شوند، به رواندا خواهد فرستاد تا به درخواست پناهنده‌گی‌شان رسیده‌گی شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟