پادشاه بحرین نزدیک به ۱۶۰۰ زندانی با اتهامات «جنایی و شورش» را عفو کرد

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 177283

رسانه‌های بحرین گزارش داده‌اند که پادشاه این کشور ۱۵۸۴ نفر که با اتهامات جنایی و شورش روبرو بودند را عفو کرده و دستور آزادی آنان را صادر کرده است.

بر بنیاد گزارش رسانه‌های دولتی بحرین، این بزرگترین آزادی جمعی سال‌های اخیر در چهارچوب «عفو» است که در این کشور انجام می‌شود.

در فرمان سلطنتی که توسط خبرگزاری رسمی بحرین (BNA) منتشر شده، مشخص نیست که آیا زندانیان سیاسی نیز جزو آزاد شدگان هستند یا خیر؛ با این وجود یک گروه حقوق بشری این احتمال را رد نمی‌کند.

بنا بر اعلام این خبرگزاری، صدور چنین فرمانی «نشان دهنده تمایل پادشاه این کشور به حفظ انسجام و ثبات جامعه بحرین همچنین حفاظت از بافت اجتماعی آن است».

این خبرگزاری می‌افزاید که فرمان عفو در حالی صادر شده که حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین بیست و پنجمین سال به سلطنت رسیدن خود را جشن می‌گیرد.

این فرمان پیش از تعطیلات عید فطر صادر می‌شود؛ مناسبتی که در جریان آن عفو زندان از سوی رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس مرسوم است.

بحرین از زمان وقوع اعتراضات سال ۲۰۱۱ میلادی مخالفان زیادی را در زندان دارد؛ یعنی زمانی که مقامات این کشور، تظاهرات معترضان شیعه را که خواستار سلطنت مشروطه و واگذاری قدرت به یک نخست‌وزیر منتخب بودند، سرکوب کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟