واکنش طالبان به گزارش سالانه امریکا: فرهنگ خود را بر دیگران تحمیل نکنید

  • انتشار: ۴ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 178561

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در کشور گفته است که مردم افغانستان «مسلمان» هستند و حقوق‌شان «براساس شریعت» تأمین می‌شود.

مجاهد این اظهارات را در یک نوار صوتی که روز سه‌شنبه، ۴ ثور از طریق رادیو و تلویزیون ملی زیر اداره طالبان منتشر شد، مطرح کرده است.

سخنگوی طالبان افزوده است: «آنچه در امریکا و سایر کشورهای غربی، فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده است با افغانستان فرق می‌کند و غربی‌ها نباید فرهنگ خود را بالای دیگر کشورها تحمیل کنند.»

این در حالی است که وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه خود گفته است که طالبان در سال گذشته میلادی به نقض حقوق بشر، از جمله مجازات بدنی افراد متهم به «رفتارهای غیراخلاقی» در افغانستان ادامه داده‌اند.

بربنیاد این گزارش، طالبان فرمان‌هایی را صادر کرده‌اند که با قوانین افغانستان و تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

موجودیت فساد اداری، وضع محدودیت شدید بر سازمان‌های حقوق بشر داخلی و بین‌المللی، خشونت مبتنی بر جنسیت به‌شمول خشونت خانواده‌گی، ازدواج‌های اجباری و سایر خشونت‌‌ها از جمله مواردی است که در این گزارش برجسته شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟