واکنش امریکا به درگیری‌های اخیر: طالبان و پاکستان با هم گفت‌وگو کنند

  • انتشار: ۲۹ حوت ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 175667

پس از حملات هوایی پاکستان بر خاک افغانستان و در پی آن وقوع درگیری‌ها میان طالبان و نظامیان پاکستانی در سه ولایت، واشنگتن دو طرف را به خویشتن‌داری دعوت کرده است.

کاخ سفید و وزارت خارجه امریکا در نشست‌های خبری ناوقت روز دوشنبه، ۲۸ حوت گفته‌اند که دو طرف باید اختلافات‌شان را از طریق گفت‌وگو حل کنند.

کرین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفته است که دو طرف باید اختلافات‌شان را از طریق گفت‌وگو حل و از حفظ جان غیرنظامیان اطمینان حاصل کنند.

در همین حال، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا نیز تصریح کرده است که دو طرف اقداماتی را برای به حداقل رساندن تلفات انجام دهند.

پاتل با این حال، پاکستان را شریک مهم و کلیدی توصیف کرده و گفته است که وقتی صحبت از گفت‌وگو در مورد مبارزه با تروریسم و دیگر اولویت‌های مشترک امنیتی به میان می‌آید، کشورش در ارتباط منظم با اسلام‌آباد قرار دارد.

او از گزارش‌ها درباره تلفات ابراز آگاهی کرد و گفت که در مورد حمله انتحاری بر پاسگاه ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی و پس از آن جان باختن غیرنظامیان طی درگیری‌ها در افغانستان متأسف است.

پاکستان بامداد روز دوشنبه، ۲۸ حوت بر ساحاتی در پکتیکا و خوست حملات هوایی انجام داد و مدعی شد که بر مقر یک فرمانده تی‌تی‌پی به‌نام عبدالله شاه حمله کرده است‌، موردی که ساعاتی پس از حمله توسط خود این فرمانده طالبان پاکستانی رد شد.

در آن حملات دست‌کم هشت غیرنظامی به‌شمول زنان و کودکان جان باختند و در واکنش به آن، درگیری‌های مرزی طالبان با نظامیان پاکستانی در انگور اده پکتیکا، دندپتان پکتیا و ولسوالی تنی خوست آغاز شد.

اکنون اگرچه درگیری در این ساحات از ناوقت روز گذشته متوقف شده، اما منابع می‌گویند که دو طرف در حالت آماده‌باش قرار دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟