هند تلاش برای کشتن افراد متهم به «تروریسم» در خارج از خاکش را تایید کرد

  • انتشار: ۱۸ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 176979

راجنات سینگ، وزیر دفاع هند در یک موضع‌گیری بی‌سابقه، مأموریت نیروهای آن کشور برای کشتن افرادی در خارج از خاک هند را تایید کرده است.

او روز جمعه، ۵ اپریل به تلویزیون سی‌ان‌ان گفته است که مأموران هندی وارد خاک پاکستان خواهند شد تا هر کسی را که پس از تلاش برای انجام «فعالیت‌های تروریستی» فرار می‌کند، به قتل برسانند.

او تصریح کرده است: «هند همیشه خواستار حفظ روابط خوب با کشورهای همسایه است، اما ما به کسی که بارهاوبارها به هند بیاید و تلاش کند که فعالیت‌های تروریستی را رواج دهد، رحم نخواهیم کرد.»

این اظهارات سینگ یک روز پس از آن مطرح شد که روزنامه بریتانیایی «گاردین» در گزارشی نوشت که هند از سال ۲۰۲۰ تا کنون حدود ۲۰ تن را در پاکستان کشته است.

بربنیاد گاردین، این پروژه بخشی از یک طرح گسترده‌تر برای از بین بردن افراد متهم به «تروریسم در خاک خارجی است.»

گزارش گاردین درباره عملیات برون‌مرزی هند علیه مخالفانش چند ماه پس از آن منتشر شد که کانادا و امریکا دهلی‌نو را به کشتن یا تلاش برای قتل سیک‌های جدایی‌طلب در این کشورها متهم کرده‌اند.

از سوی هم، هند و پاکستان رقیب‌های اصلی یک‌دیگر هستند و دهلی‌نو مدت‌هاست اسلام‌آباد را متهم می‌کند که به «تروریست‌ها» پناه می‌دهد.

با این حال، پاکستان همواره این ادعا را رد کرده است.

روابط میان دهلی‌نو و اسلام‌آباد از زمان یک بمب‌گذاری انتحاری در سال ۲۰۱۹ در کاروان نظامی هند در کشمیر که رد پای آن در پاکستان دنبال شد، تیره‌تر شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟