نواسه حکمتیار درباره پدرکلان خود چه می‌گوید؟

  • انتشار: ۲۹ حوت ۱۴۰۲
  • سرویس: دیدگاه
  • شناسه مطلب: 175721

غیرت بهیر داماد گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی است. بهیر در اوج قدرت و فعالیت‌های حزب اسلامی از اعضای ارشد این حزب به شمار می‌رفت. او در بسیاری از رویدادهای دوره جنگ و تصمیم‌های محرمانه حکمتیار حضور داشت. نزدیکی بهیر به حکمتیار باعث شد که رهبر اسلامی او را به عنوان داماد خود انتخاب کند. خدمات بهیر برای حزب اسلامی پس از انتساب خانوادگی به حکمتیار، بیش از پیش او را نزد حکمتیار محبوب کرد تاجایی که حکمتیار بهیر را در مسائل مهم مانند مذاکره با دولت اشرف غنی، بر داماد دیگر خود یعنی همایون جریر ترجیح دهد.

القصه این که غیرت بهیر از دختر حکمتیار دارای دو فرزند به اسامی عبدالله و عبیدالله است. این دو تن در محیط ماجراجویی‌های پدربزرگ خود حکمتیار بزرگ شدند. عبیدالله سفره حکمتیار را انتخاب کرد و اکنون در برابر ماجراهای پدربزرگ خود سکوت کرده است اما عبدالله از آغاز جوانی به دنبال کسب‌وکار رفت و عطای حکمتیار را به لقایش بخشید. عدم نیاز عبدالله به سفره حکمتیار باعث شد که دست به بیان حقایق بزند و افشاگری کند.

هرچند عبدالله درگذشته هم حقایقی را درباره حکمتیار بیان کرده بود اما یادداشت سوم مارچ او در شبکه اکس، باعث شد که بیش از پیش مردم و رسانه‌ها متوجه افشاگری‌های عضو خانواده حکمتیار درباره کارنامه حزب اسلامی شوند. بعداً عبدالله در گفتگو با رسانه‌های جمعی سخنان خود را تکرار و بر دیدگاه خود درباره پدربزرگش تأکید کرد.

اهمیت سخنان عبدالله نه از باب وابستگی به حکمتیار است بلکه او در جریان مهم‌ترین رویدادها در ارتباط با حکمتیار و حزب اسلامی قرار داشته است. عبدالله هر حرفی که می‌زند، آن را با تمام وجود احساس کرده است و می‌داند که چه می‌گوید.

عبدالله، به گلبدین حکمتیار لقب قصاب کابل داده است که در بسیاری از جنایت‌های هولناک دست دارد. عبدالله، حکمتیار را نوکر سازمان اطلاعات پاکستان می‌داند که وجدان خود را ارزان به پاکستانی‌ها فروخت.

از دیدگاه عبدالله، رهبر حزب اسلامی افغانستان، چهره منحوس و یک قاتل است که به آرمان‌های مردم افغانستان خیانت کرد.

این چکیده افشاگری یکی از اعضای خانواده گلبدین حکمتیار درباره رهبر حزب اسلامی است که در آینده نیز حرف‌های زیادی از عبدالله درباره پدربزرگش خواهیم شنید.

هرچند تا چندی پیش حزب اسلامی درباره افشاگری‌های عبدالله سکوت کرده بود اما وقتی دید که حرف‌های او جدی است، از دو روز پیش وب‌سایت شهادت ارگان نشراتی حزب اسلامی، به انتشار مطالب علیه عبدالله اقدام کرده است. البته در مطالب حزب اسلامی علیه نواسه رهبر این حزب، نکته قابل توجهی نیست بلکه سعی شده است که عبدالله را جاسوس سازمان‌های اطلاعاتی معرفی کند که به تحریک این سازمان‌ها علیه حکمتیار حرف می‌زند.

شرح تصاویر:
در یکی از تصاویر زیر، عبدالله کودک جلوی پدرش غیرت بهیر و عبیدالله خردسال در مقابل پدرکلانش حکمتیار ایستاده است.


محمد مرادی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟