نهادهای مددرسان برای نزدیک به سه هزار خانواده نیازمند در سه ولایت کمک توزیع کردند

  • انتشار: ۲۷ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: بخش ها
  • شناسه مطلب: 169100

مقام‌های محلی طالبان در میدا‌ن‌وردک، پنجشیر و هرات از توزیع کمک به دو هزار و ۶۵۹ خانواده نیازمند در این ولایت‌ها خبر داده‌اند.

ریاست آماده‌گی مبارزه با حوادث طبیعی طالبان در میدان‌وردک روز چهارشنبه، ۲۷ جدی با نشر خبرنامه‌ای گفته که سازمان جهانی غذا به یک‌ هزار و ۲۷۰ خانواده نیازمند در ولسوالی دایمیرداد این ولایت مواد غذایی‌ کمک کرده است.

از سویی هم، ریاست مبارزه با حوادث طبیعی طالبان در پنجشیر از توزیع کمک نقدی و البسه زمستانی به ۸۴۶ خانواده نیازمند در این ولایت خبر داده‌اند.

براساس گفته‌های این ریاست، این کمک‌ها از سوی سازمان جهانی مهاجرت به عودت‌کننده‌گان خارجی از ایران و پاکستان و بی‌جاشده‌گان توزیع شده است.

این اداره طالبان افزوده که به هرخانواده مبلغ ۱۴ هزار و ۹۰۰ افغانی پول نقد و همچنان البسه زمستانی توزیع شده است.

در همین حال، جمیعت هلال احمر هرات از توزیع مواد غذایی و غیرغذایی و همچنان پول نقد به ۵۴۳ خانواده آسیب‌دیده از زمین‌لرزه در ولسوالی‌های زنده جان و کشک رباط‌سنگی خبر داده است.

به گفته این ریاست، به ۵۰۰ خانواده زلزله‌زده در ولسوالی زنده‌جان به حمایت هلال احمر کشور ترکیه، مواد غذایی و غیرغذایی و همچنان برای خانواده زلزله‌زده در ولسوالی کشک رباط‌سنگی هر خانواده مبلغ پنج هزار افغانی پول نقد توزیع شده است.

این در حالی است که به‌دلیل افزایش فقر و گرسنه‌گی در کشور، نهادهای امدادرسان در زمستان امسال کمک‌های‌شان را به نیازمندان افزایش داده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟