میلیو‌ن‌ها نفر امروز خورشیدگرفتگی کامل را در امریکای شمالی تماشا می‌کنند

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 177260


رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که میلیون‌ها نفر در ایالات متحده امریکا، مکزیک و کانادا امروز (دوشنبه، ۲۰ حمل) منتظر تماشای خورشیدگرفتگی کامل هستند.

به گزارش رویترز، درصورتی‌که آب‌‌وهوا اجازه دهد، این خورشیدگرفتگی در مسیری که از مکزیک شروع می‌شود و از ایالات متحده عبور می‌کند و سپس به کانادا می‌رسد، قابل مشاهده خواهد بود.

این رسانه افزوده است، بسیاری از افرادی که مشتاق تماشای این خورشیدگرفتگی هستند، از جمله در شهر «فردریکزبورگ» در مرکز تگزاس تجمع کرده‌اند.

خورشیدگرفتگی کامل در این منطقه ساعت ۱:۳۰ دقیقه‌‌ی بعد‌ازظهر به وقت محلی رخ خواهد داد.

برآورد شده است که ۳۱ میلیون نفر در مسیر خورشیدگرفتگی کامل قرار خواهند داشت، که این دو برابر جمعیتی است که در مسیر خورشیدگرفتگی قبلی در امریکا، در ۲۱ آگست سال ۲۰۱۷ حضور داشتند.

مایکل زیلر که پیش از این ۱۱ بار خورشیدگرفتگی کامل را تماشا کرده، به رویترز گفته است: «تماشاگرانی که برای اولین‌بار یک ماه‌گرفتگی کامل را تماشا می‌کنند، از دیدن این منظره مات و مبهوت خواهند شد.»

براساس گزارش رویترز، از لحظه‌‌ای که ماه به پوشاندن خورشید آغاز می‌کند تا لحظه‌‌ای که آن را به‌صورت کامل می‌پوشاند، ۸۰ دقیقه طول خواهد کشید و سپس ۸۰ دقیقه‌ی دیگر زمان خواهد برد تا خورشید از زیر ماه دوباره بیرون شود.

کارشناسان به بینندگان خورشیدگرفتگی توصیه کرده‌اند که از عینک‌های خورشیدی محافظ برای جلوگیری از آسیب‌دیدن چشم در اثر دیدن خورشید با چشم غیرمسلح استفاده کنند.

سازمان فضانوردی امریکا (ناسا) اعلام کرده است که این رویداد را به‌صورت زنده نشر خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟